Avatar billede jmfrederiksen Nybegynder
14. november 2001 - 17:14 Der er 4 kommentarer

Grafikkort.

Nu har jeg planer om at anskaffe et grafikkort med en pris inden for rimelighedens grænser. Jeg stiller ikke det store krav udover at jeg meget gerne skulle kunne komme til at spille 3D spil som Quake 3, Counterstrike osv. Er ikke den store gamefreak så jeg ser helst, ikke at skulle investere for mange moneter i et.

Jeg har kigget lidt på EDB-priser og er faldet over følgende kort:

- http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364617906 (Palit Microsystems Daytona GeForce2 MX200)

- http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364577938 (Asus AGP-V6600MX Pure Retail GeForce256)

- http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364617895 (Palit Microsystems Daytona Riva TNT2 M64)

Hvilke vil i anbefale af disse el. evt. andre ?

P.s. Det skal lige siges at jeg ikke ønsker det vildeste kort, men det bedste til laveste pris. Kort sagt...er kort der ikke kan mere end det skal kunne.
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
14. november 2001 - 17:16 #1
Jeg ville købe et noname GF2 mx 200 el 400 til den billigste pris. Mit kort har kørt som en drøm, så når du ikke vil bruge flere penge så er det et kanon kort, og jeg mener at priser nu er ca 600 penge.
Avatar billede jmfrederiksen Nybegynder
14. november 2001 - 17:43 #2
Er et på 32mb nok ?
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
14. november 2001 - 20:15 #3
Du skal da købe et noname GeForce MX 400, altså ikke et MX 200. Grunden til dette er, at du får noget mere ydelse for pengene, hvis du køber et MX 400, end hvis du køber et MX 200. MX 200 kortet er ikke vildt meget dyere end MX 400 kortet.
32 MB er nok, hvis du bare skal spille Quake 3 og andet.
Avatar billede mike-p Nybegynder
17. november 2001 - 20:01 #4
jeg har selv et GeForce MX 400 og kan kun anbefale det!!!