Avatar billede proof Nybegynder
14. november 2001 - 13:25 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan laver jeg et \"ToonBilede\"?

Hejsa everyone!

Jeg vil gerne vide hvordan jeg skal lave et billede som:
http://www.kush.tv/youneed.html
Er der nogle speciele programmer man kan bruge til at lave \"Toons\"? Det ville være rart hvis i kom med nogle eksempler på programmer man kan bruge...!
på forhånd tak.

p.s Jeg ved godt det er lidt \"tidligt\" at stille et spm, men jeg skal virkelig bruge det...!

m.v.h Proof
Avatar billede un1c0rn Nybegynder
14. november 2001 - 13:28 #1
Har du prøvet Adobe Photoshop 6.0 ?? det kan stort set alt. Paint Shop Pro er også et godt bud...

MVH Un1
Avatar billede m-lab Nybegynder
14. november 2001 - 13:30 #2
Du bruger enten Illustrator eller Corel Draw.

Men, kan dog også bruge Photoshop.
I din værktøjspalette har du et Pen Tool, som kan lave kurver præcis som i de to programmer. De giver en path som du laver til en selection og fylder farve i.

Og så er det ellers bare at lave lag nok til du har færdiggjort din \"Toon\".
Avatar billede Himbear Nybegynder
14. november 2001 - 13:32 #3
Jeg ville også bruge Illustrator til det, da det er et vektorprogram. Det giver du skarpe linier!

I det hele taget et rigtig godt program!
Avatar billede proof Nybegynder
14. november 2001 - 13:35 #4
Jeg har allerede Adobe Photoshop...
Men prøver lige de andre programmer...
Prøver Illustrator Det med \"Vektor\" er for godt, til toons!
Avatar billede Himbear Nybegynder
14. november 2001 - 13:41 #5
Der skal du også have fat i penneværktøjet på samme måde som i Photoshop!

Hvis du vil tegne det i helt fri hånd er der også nogle penselværktøjer, som samtidig glatter din streg lidt ud! Men personligt bruger jeg næsten altid penneværktøjet!
Avatar billede proof Nybegynder
14. november 2001 - 14:15 #6
Jeg bruger Flash 5.0 istedet for, det er meget bedre, det har også \"Smooth\" funktionen, til at lave glatte streger. Men tak for hjælpen anyway!
Avatar billede Himbear Nybegynder
14. november 2001 - 14:46 #7
hm... ja det må du selv om, men Illustrator er langt mere avanceret!