Avatar billede webberen Nybegynder
12. november 2001 - 20:12 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

PC som sirene!!!

Hej Eksperter dette her er et rimeligt alvorligt spørgsmål, som jeg VIRKELIG håber på at få hjælp til...

Jeg har et bundkort (Asus A7V133 SOCKET A KT133A ATA/100 5xPCI,3xDIMM,1xAGP,4xUSB), og en AMD T-Bird 1ghz. MEN så her i dag der rodede jeg lidt med at få PC-speakeren sat rigtig til der ved LED, også fandt jeg faktisk ud af, at min PC fejler et eller andet. Den lamer som en sirene på en politibil.

Så var det at jeg ville høre hvad de mest almindelige årsager til disse advarelser er?
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
12. november 2001 - 20:16 #1
Hejsa.....

Lige præcis den lyd, indikerer at din blæser på CPU\'en enten ikke er monteret korrekt, eller ikke virker......hvis du har brugt din maskine i et stykke tid, må det være fordi at køleren ikke sidder rigtigt......:o)

Prøv at tjek om den sidder helt tæt over CPU\'en......har du husket at komme kølepasta imellem køler og CPU ???

Det er ret vigtigt at den sidder rigtigt, da du ellers risikerer at brænde din CPU af......

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede sunep Nybegynder
12. november 2001 - 20:16 #2
hmm er du sikker på det er den rigtige connecter du har sta den til, det lyder som om at den er sat forkert til... jeg har aldrig sådan en lyd, og hvis computeren eller virker fint, så kunne jeg forestille mig det
Avatar billede webberen Nybegynder
12. november 2001 - 20:21 #3
sunep >> du mener at jeg har sat den i den forkerte LED??....tror jeg bestemt ikke

mr.athlon >> Jeg er også ret sikker på at min cooler sidder rigtigt på min CPU, for jeg kan tjekke næsten det hele i et program der hedder \"PC Probe\". MEN du er nok inde på det rigtige, for min PWR cooler/ATX cooler er ikke sat til at kunne måles på bundkortet, for det understøtter den ikke. Det kunne vel godt være årsagen, så min PC tror ikke at den blæser? eller er jeg helt lost?
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
12. november 2001 - 20:36 #4
Hmmmmm, jeg tror mere at det måske, i det her tilfælde, er din BIOS der kan finde blæseren......og hvis den ikke kan det, men du sætter højttaleren på, så kan det godt derfor at din højttaler giver en fejl-sirene.....

Mht. måling af din blæser til CPU......JO der er et sæt pin\'s næsten lige ved siden af soklen til din processor, hvor stikket fra din blæser/køler skal sidde....så skulle du være ude over det problem.......:o)

Jeg prøver lige at finde et link til et billede af dit MOBO, så skal jeg nok vise dig hvor det er.....:o)

Mr.Athlon
Avatar billede quq Nybegynder
12. november 2001 - 20:38 #5
Jeg tror at mr.athlon er inde på det rigtige... Jeg havde samme problem da jeg købte min pc... det var bare at blæseren var ikke kraftig nok, så min pc hylede oze helt vildt... og så da jeg købte en ny køler, sagde den ikke mere...
Avatar billede webberen Nybegynder
12. november 2001 - 20:39 #6
Behøves ikke...når jeg skriver ATX-cooler, så er det den store blæser bag på kabinettet, og den kan ikke sættes på samme måde som de andre cooler´s på mit bundkort.

Sorry synes stadigvæk ikke at jeg har fået den rigtige løsning endnu, men du har virkelig hjulpet mig meget...
Avatar billede webberen Nybegynder
12. november 2001 - 20:40 #7
Det som \"gug\" skriver burde jo ikke være fejlen, da \"PC Probe\" - et program som tjekker temp., coolers m.m. siger at der ingen problemer ér?
Avatar billede quq Nybegynder
12. november 2001 - 20:43 #8
hmm okay... jeg kender godtnok ikke PC Probe... men jeg ved at min pc fik det godt igen da jeg skiftede køler... Jeg har en AMD Duron 900 / og før havde jeg en K6-500, så det er den samme slags køler at jeg brugte, og som sagt forsvandt lyder da jeg købte en ny køler...
Avatar billede quq Nybegynder
12. november 2001 - 20:46 #9
..men hvis det ikke er det....
..kan det så måske være at du ved en fejl har byttet om på nogle af de ledninger der skal sættes i din PC-speaker..?
Avatar billede j.robert Nybegynder
12. november 2001 - 20:48 #10
Hvis lyden kommer fra kabinet og ikke højttalere, kan det være en af dine kabler der sidder op ad blæseren. - Samel dine kabler, så de ikke kommer ned til din blæser.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
12. november 2001 - 20:49 #11
Her kan du se et billede af dit MOBO......nede ved DIMM slot\'ne er der en lille connector......jeg mener der står noget i stil med \"CPU-fan\".......hvis det ikke er den, så er den ovre ved de andre connector\'s.....den er der et eller andet sted.....men jeg er meget sikker på, at den er ovre i nærheden af soklen til CPU\'en.......:O)

Mr.Athlon
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
12. november 2001 - 20:50 #12
Ja det er selvfølgelig her du kan se det billede........:-(

http://www6.tomshardware.com/howto/00q3/000928/asusa7v-01.html
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
12. november 2001 - 20:55 #13
Den køler bag på kabinettet er køleren til din strømforsyning......den kan du ikke connecte til dit MOBO.....
Avatar billede webberen Nybegynder
20. november 2001 - 17:25 #14
Fjernede H.D.D led også virkede det...underligt!