Avatar billede ske-til-php+mysql Nybegynder
11. november 2001 - 15:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Vedr. privilegier

Jeg prøver på at lave en bruger til MySQL, men hvad gør de forskellige privilegier??

Select, Insert, Update, Delete, Create, Drop, Reload, Shutdown, Process, File, Grant, References, Index, Alter
Avatar billede alvion Nybegynder
11. november 2001 - 15:07 #1
De giver adgang til præcis de kommandoer, som de har navn efter.
Avatar billede ske-til-php+mysql Nybegynder
11. november 2001 - 15:21 #2
Hvis jeg vidste hvad alle kommandoerne gjorde, så havde jeg nok heller ikke spurgt efter det lille ven!?

Prøv at se min brugernavn - så ville du nok bedre forstå det...
Avatar billede mortenfn Nybegynder
11. november 2001 - 18:01 #3
reelt er det en list over normale kommandoer der bruges i MySQl. Det man gør at give brugere ret at bruge dem. Hvis du ikke ved hvad de 8 første betyder - så glem alt om at tildele privilegier, men lær selv at bruge MySQL først selv.

Her er nogle grund prencipper:

http://www.thorsnet.dk/index.php?m=MySQL&side=MySQL
Avatar billede alvion Nybegynder
11. november 2001 - 18:32 #4
Lille ven??!? Hmm...
Avatar billede mortenfn Nybegynder
11. november 2001 - 19:04 #5
hvad er det du vil vide - og lad så væremed at afvise før du har et svar
Avatar billede ske-til-php+mysql Nybegynder
11. november 2001 - 19:11 #6
Det jeg vil vide er det jeg har skrevet i mit spørgsmål :)

Hvad gør de forskellige privilegier adgang til hvis man vil oprette en bruger i MySQL
Avatar billede mortenfn Nybegynder
11. november 2001 - 19:18 #7
hvis du ikke ved hvad select er så glem det!
Avatar billede ske-til-php+mysql Nybegynder
11. november 2001 - 19:28 #8
Jo det ved jeg, men det var mere de andre som reload, process, file o.s.v

Jeg fatter virkelig minus af den manual til MySQL
Avatar billede kube Nybegynder
17. november 2001 - 09:13 #9
der er også en på www.webcafe.dk