Avatar billede davs_i_stuen Nybegynder
11. november 2001 - 14:58 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

optage på pc

hvilke kort og kabler og programmer skal jeg have for at optage ting fra tvet på min computer i divx format

vigidt  skriv en komplet liste over hvad i foreslår jeg bruger også med pris vigidt
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
11. november 2001 - 14:59 #1
En TV Tuner og et DVD kabelkit kan gøre det... I alt min. 1000 Kr.
Du får dog ingen superkvalitet.
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
11. november 2001 - 15:02 #2
Jeg har et AverMedia TV98, med det flimrer af og til.
Efter hvad jeg har set, er Asus\' GeForce2 Deluxe med TV-In / Out ret god til at optage fra fx. tv.
BTW: TV-Tuner kortet SKAL have Video-In, hvis du skal optage fra video.
Avatar billede hadaps Nybegynder
11. november 2001 - 15:41 #3
Jeg har et ATI Radeon 64md ddr vi/vo kort, og det er ganske udenmærket. Det eneste du måske skal købe extra, hvis du køber dette kort, er nogle længere ledninger, de med føljgende kan fint gøre det, hvis der ikke er mere end en halv meter fra comp til tv, og ellers er det et scart til phono - stik adapter, phono til minijack ledning, og en phono til phono ledning til video.
Avatar billede davs_i_stuen Nybegynder
11. november 2001 - 15:45 #4
??? kan i forklare lidt mer hvad de forskællige ting gør ???
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
11. november 2001 - 16:01 #5
Et TV-Tuner kort gør, at man kan se TV på sin comp. De er ret billige, og kan dække manges videoredigeringsbehov. TV-Tuner kortet kræver ekstra software, da det som regel kun kommer med TV-Tuner og optager.
Asus GeForce2 Deluxe kommer med komplet softwarepakke, så du kan optage og redigere film.
Tv-Tuner kortet fungerer som add-on til eksisterende grafikkort, og kører PCI. Grafikkort med TV-In / Out bør du kun købe, hvis du i forvejen har et grafikkort af ældre dato.
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
11. november 2001 - 16:03 #6
DVD kabelkit indeholder de kabler og convertere, du får brug for.
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
11. november 2001 - 16:04 #7
En dyrere, men mere professionel løsning vil være et videoredigerings kort, men det koster væsentligt mere. Det er ikke et grafikkort, og det har sjældent TV-Tuner indbygget, men der er som reget alt, hvad du behøver.
Avatar billede davs_i_stuen Nybegynder
11. november 2001 - 18:12 #8
det vil alså sige at hvis jeg køber et
AVerMedia AVerMedia TV98 og et dvd kabelkit kan jeg se tv og vidio på min com og også optage både tv og vidio
Avatar billede hadaps Nybegynder
11. november 2001 - 19:10 #9
ja
Avatar billede davs_i_stuen Nybegynder
11. november 2001 - 19:39 #10
kan jeg også se film fra min com på tvet på denne måde
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
11. november 2001 - 19:52 #11
Kun hvis dit grafikkort har TV-Out.
Avatar billede davs_i_stuen Nybegynder
11. november 2001 - 20:35 #12
kan man ikke få tv-tunere der kan gøre så man kan se film fra com på tvet
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
11. november 2001 - 21:26 #13
Det er jeg ikke sikker på... Jeg tror det faktisk ikke.
Avatar billede davs_i_stuen Nybegynder
12. november 2001 - 13:16 #14
men hvad skal jeg så have vis jeg både skal have son at jeg kan se tv og vidio på min com og se film fra min com på tvet og også optage på min com???
Avatar billede superanden Nybegynder
12. november 2001 - 13:21 #15
Du skal have et graffikkort med TV/IN og så skal du bruge et super WHS kabel fra computeren, og en omformer der omformer et scart stik til super WHS

(Kabler og OMFORMER kan købes i de fleste DVD kit)
Som program anbefaler jeg at du bruge video wave 3 SE.
Det er de ting jeg bruger og de funger perfekt!!!!!!!!!!
Avatar billede superanden Nybegynder
12. november 2001 - 13:23 #16
Og hvis du vil se Film fra computeren på TV skal dit graffikkort også have TV Out!