Avatar billede peteraastrup Nybegynder
09. november 2001 - 16:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Skærmen fryser !

Når jeg er på WWW eller Outlook 2000 sker det at skærmen \"fryser\". Jeg kan ikke bruge ctrl+del for at afbryde job, og hverken tastatur elle mus virker. Der er kun den grove metode... og det er trættende i længden. Min gl. pc havde ikke dette prob. Min nye PC er med OS WIN98 ver. 4.10, AMD Duron 800,Geforce2 400mx med 64 mb. 256 sdram, 40 gb harddisk. jeg har - ifølge A-open de sidste drivere til grafikkortet.Men har hørte at det kan være WIN98. Hvad kan jeg gøre ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. november 2001 - 16:52 #1
Kan du ikke prøve at hente en opdate hos Microsoft, gå i Start/Update (Opdater) hvis den er dansk!
Avatar billede peteraastrup Nybegynder
09. november 2001 - 17:00 #2
Er det WIN98 eller IE jeg skal opdatere ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. november 2001 - 17:08 #3
win98
Avatar billede perj Nybegynder
09. november 2001 - 17:13 #4
Hvilken mus har du ?
Avatar billede peteraastrup Nybegynder
09. november 2001 - 17:52 #5
Trekker m/scroll PS/2 comp. ifølge bagsiden 99,-kr
Tidligere brugte jeg Microsoft u/scroll. Kan det være det alene?
Avatar billede perj Nybegynder
09. november 2001 - 18:08 #6
Har selv haft samme problem som dig hos en bekendt/kunde. Efter jeg tilfældigvis skiftede musen til et andet fabrikat, var problemet løst.
Det er måske et forsøg værd, da det er med at bruge udelukkelsesmetoden ved den slags uigennemskuelige problemer.
Avatar billede maj006 Nybegynder
09. november 2001 - 18:26 #7
Jeg tror ikke så meget på museideen må jeg indrømme - men det kan f.eks. være ram eller bundkort - har du stadig garanti på computeren, så fremlæg sagen for din forhandler!
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
09. november 2001 - 22:43 #8
Det lyder som om dit grafikkort er defekt!

Du skal hen til forhandleren!
Avatar billede maj006 Nybegynder
09. november 2001 - 23:06 #9
det er ikke grafikkortet når computeren fryser i outlook eller explorer... det kan kun være tre ting: CPU (usandsynligt), bundkort eller ram.
Avatar billede maj006 Nybegynder
09. november 2001 - 23:07 #10
men hov - den mest åbenlyse årsag er somregel softwarefejl
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
11. november 2001 - 14:03 #11
Om det er grafikkortet eller ej kan kun afgøres hvis peteraastrup\'s brugsmønster undersøges...

Hvis vi nu endelig skal diskutere, så kan det være mange flere ting end bare de 3 ting!!!

Er det ikke mere sandsynligt at der er tale om noget modem/netværks relateret?

www og outlook
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. november 2001 - 10:44 #12
Takker for pointene!

www.fotx.net/retaxes