Avatar billede BRS Nybegynder
08. november 2001 - 15:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

WTS og stop af processer

Vi bruger WTS og får nogle gange nogle problemer med at få stoppet nogle processer. Selve brugeren har vi smidt af, men der ligger stadig nogle processer som vi ikke kan komme af med... Hvis vi siger \'terminate\' bliver processerne ved med at køre, og kommer ikke med nogen form for fejlmeddelelse...
Det giver nogle problemer med applicationer der kun må/kan køres een ad gangen for hver bruger.

Er der nogen der har nogle kvalificerede måder at slippe af med dem på ?

Vi bruger Windows NT 4.0 Terminal Server Edition
Avatar billede goulduck Nybegynder
08. november 2001 - 16:01 #1
Der ligger et program på resource kittet, som hedder kill .. det burde kunne tage de processer.
Avatar billede BRS Nybegynder
08. november 2001 - 16:10 #2
Den har vi prøvet - den virker ikke (til det her ihvertfald) :(
Avatar billede goulduck Nybegynder
08. november 2001 - 18:08 #3
Er det nogle processer, som ikke forsvinder, når brugeren logger sig ud?
Avatar billede BRS Nybegynder
09. november 2001 - 08:44 #4
Både og - bruger bliver afbrudt af en eller anden grund - kan være netværksproblem eller terminalen der bliver afbrudt.

Der er ingen problem i at smide selve brugeren af, men der hænger nogle underliggende processer som ikke bliver afsluttet.

Dette har f.eks. betydning når man kører Lotus Notes og Domino-server. Der kan man kun ha\' een process oprettet pr. bruger. Ergo kan brugeren ikke logge sig ind i Notes - og det er lidt uhænsigtsmæssigt.
Som det er nu er den eneste løsning en genstart - og det er ikke smart når man har rigtig mange brugere... :)
Avatar billede goulduck Nybegynder
09. november 2001 - 12:21 #5
Jeg tror at du skal finde en løsning hos Lotus (IBM)... De må jo næsten kende til problemet!
Avatar billede isl19960 Nybegynder
09. november 2001 - 15:01 #6
Nu er det jo ikke kun Notes der har det problem - og problemet er jo 100% NT-specifik. Notes kører såmen fint nok...
Avatar billede BRS Nybegynder
26. november 2001 - 11:39 #7
nå, nu har jeg faktisk fået det løst - det faktisk kill.exe der kunne bruges...
... men kun når man fysisk var ved konsollen... virkede ikke remote... så ved man det... :)

goulduck -> du havde på een eller anden vis ret - så jeg giver dig point for din tid...
Avatar billede goulduck Nybegynder
26. november 2001 - 18:04 #8
Jeg takker .. saa blev jeg ogsaa lidt kogere i dag... :)