Avatar billede anjensen1 Novice
07. november 2001 - 16:36 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

openGL og grafikkort

Hej
Er der et \'sted\' (url) hvor man kan finde ud af om et givet grafikkort er openGL kompertibelt?
mvh
a.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
07. november 2001 - 16:39 #1
hvad for et grafik kort er det
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
07. november 2001 - 16:42 #2
de fleste kort idag er openGL kompatibel jeg vil næsten sige alle
Avatar billede un1c0rn Nybegynder
07. november 2001 - 16:45 #3
Find ud af hvilket mærke dit grafikkort er og gå så ind på producentens hjemmeside. Links til forhandlere kan ses på www.edbpriser.dk.

Du kan også prøve det selv ved at gå ind i et spil á la Quake 3: Arena som KUN kan køre med OpenGL eller Glide(3Dfx)

Du kan eventuellt skrive til mig hvad dit kort er for et, så skal jeg gerne finde ud af det for dig.

MVH Un1C0rN
Avatar billede anjensen1 Novice
07. november 2001 - 16:55 #4
Hej Tak for hurtig respon.
Jeg ved præcis hvad kort det er
Det er gammelt.. :|
Kortet er et S3 ViRGE DX/GX PCI (375/385)
Ikke just en ferreri, dét véd jeg godt ;)

mvh
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
07. november 2001 - 16:57 #5
øhh det er vist nok kun et 2D kort og de understytter ik openGL
Avatar billede zerohero Nybegynder
07. november 2001 - 23:10 #6
Nej en S3 Virge er skam 3D understøttet. Men jeg beklager, jeg mener bestemt ikke at den er OpenGL understøttet. Har selv haft en... :-)
Avatar billede anjensen1 Novice
08. november 2001 - 14:56 #7
*s* Tak skal du ha\' zerohero (igen)
Nej det passer med at visse 3d features er til at bruge men at den står af og giver crash når der kommer openGL ind i billedet
Nå det er oxå et gammel kort..
Jeg kan ikke vælge dig (ingen knap) men når den kommer så får du points

mvh a.
Avatar billede zerohero Nybegynder
08. november 2001 - 21:01 #8
ok... - jeg glæder mig allerede til næste gang vi mødes her på eksperten ;-))
Avatar billede anjensen1 Novice
09. november 2001 - 11:12 #9
Tak igen her er points o) a.