Avatar billede mouse-the-mighty Nybegynder
07. november 2001 - 14:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

video baglænds

jeg har et clip på et pat sekunder jeg gerne vil have til at køre baglæns.
af værktøjer har jeg virtualdub og adobe premiere
Avatar billede cgleerup Nybegynder
07. november 2001 - 14:56 #1
I Adobepremiere bruger du speedkontrollen, sæt den til at være -100 så kører skittet baglæns.
Avatar billede mouse-the-mighty Nybegynder
07. november 2001 - 15:13 #2
i så fald må jeg gøre noget forkert. for den køre stadig den samme vej
Avatar billede cgleerup Nybegynder
07. november 2001 - 15:21 #3
Nu bruger jeg godt nok ikke selv premiere mere, men jeg har da undervist i skittet - muligt at jeg blander noget sammen!

Men prøv alligevel igen, med denne fremgangsmetode:

1. Marker dit klip

2. Gå i Clip i menuen, og vælg speed

3. Sæt dit temp til at være -100% altså meget vigtigt at du skriver MINUS 100%.

4. Gå tilbage på din timeline.

5. Træk din previewmarkering til den øsnkede position.

6. tryk enter

7. Nyd at dit klip kører baglæns
Avatar billede mouse-the-mighty Nybegynder
07. november 2001 - 15:28 #4
aaaahhh.... hvis jeg vælger speed i menuen virker det ikke men hvis jeg gør det ved at højre klikke på klippet gør det (ulogisk) nå pyt

takker for et godt svar :)
Avatar billede mainframe Nybegynder
07. november 2001 - 15:28 #5
Du skal bare makerer filmklippet i timelineren => herefter skal du sætte effekter på. Der er en effekt der hedder backwards....

MVH
Mainframe