Avatar billede flannagan Nybegynder
06. november 2001 - 16:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

VCD på Sony DVP S536D

Jeg har konverteret et DivX-klip til mpeg1 vha. TMPGEnc(nyeste trialversion) og brændt en VCD vha. Nero, men min Sony DVP S536D kan ikke afspille den. Den siger at der ingen skive er i skuffen - hva\' er der galt?
Kan Sony DVD afspillere ikke klare brændte VCD\'ere???
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2001 - 17:34 #1
Din DVD afspiller er ikke lavet til at læse hjemmebrændte CD\'er.

Min Sony DVP335 kan heller ikke lide brændte CD\'er. Heller ikke brændt musik.

Men rpøv evt. et andet mærke CD\'er.
Avatar billede rebus Nybegynder
06. november 2001 - 18:58 #2
Det kan godt være cd\'erne men check om den over hovedt kan afspille vcd.
Du kunne også lige teste på din PC om du har fået brændt den ordenligt....
Avatar billede flannagan Nybegynder
06. november 2001 - 21:18 #3
Min afspiller er VCD kompetibel ifølge manualen. Har før prøvet med brændte musikCD\'er uden held:-(

Har Sony på en eller anden måde låst deres afspilere mod brændte skiver - a la regionskodning? Hvis - kan man så den vej igennem fixe den med en chip eller lign?
Avatar billede flannagan Nybegynder
06. november 2001 - 21:19 #4
Har forresten testet på PC\'en - virker fint!
Avatar billede rebus Nybegynder
06. november 2001 - 21:24 #5
Der er sådan set kun den udvej at du køber/prøver en masse forskellige cd-r medier, jeg kender nogle stykker der har fundet en som kan køres. Jeg har hørt at mærket verbatim skulle virke på mange dvd afspillere, der ikke kan bruge cd-r.
Det er den eneste \"løsning\" jeg lige kender til.
Avatar billede rebus Nybegynder
06. november 2001 - 21:25 #6
Virker den også som vcd på din PC ikke bare som data.......Det kunne være..
Avatar billede flannagan Nybegynder
06. november 2001 - 22:14 #7
Jeg prøver med nogle andre mærker... - denne her var en verbatim:-)
Tak alligevel!
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2001 - 22:55 #8
flannagan> Hvorfor afviser du mit korrekte svar?

Hvad fanden svarede rebus på? :(
Avatar billede disky Nybegynder
07. november 2001 - 08:32 #9
rebus: sony\'erne kan sagtens afspille VCD\'er men brokker sig over hjemmebrændte cd\'er.

flannagan: det skyldes at laseren ikke er glad for hjemmebrændte ikke at den er lukket imod det.

Min Sony525 kan godt æde hjemmebrændte hvis man f.eks. bruger Verbatim skiver.
Avatar billede rebus Nybegynder
07. november 2001 - 15:39 #10
Ikke alle sony afspillere kan....