Avatar billede flannagan Nybegynder
05. november 2001 - 16:41 Der er 5 kommentarer

Load Directorpræsentation fra Flash

Jeg har en Directorpræsentation der starter med en Flashintro. Flashintroen i sig selv virker som den skal, men når den afspilles igennem Directorpræsentationen, så stemmer det ikke helt. Vi har prøvet det meste - slået diverse indstillinger til og fra, men stadigvæk uden det ønskede resultat.
Mit spørgsmål er så, om man ikke kan afspille Flash\'en først og så derefter loade Directorpræsentationen!? Skal jeg putte Directorfilen ind i en html-side og kalde den via JavaScript eller hva\'??
I så fald - er der een der har et brugbart JavaScript?
Avatar billede lingoman Nybegynder
05. november 2001 - 17:37 #1
Skal den afspilles fra en projektor eller i en browser ?
mvh geo
Avatar billede flannagan Nybegynder
05. november 2001 - 18:43 #2
Den skal afspilles fra en CD-rom.
Avatar billede lingoman Nybegynder
05. november 2001 - 19:14 #3
Du kan godt lave en Flash.exe og launche Director Præsentationens projektor (\"dir.exe\") med

fscommand(\"exec\", \"dir.exe\"); // her har jeg antaget at både Flash og Director projektor filer ligger i samme mappe

Dog er det meget nemt at bruge Flash 5 filer i Director 8 og 8.5.
Director 7 er kun kompatibel med Flash 4.

Nogle cursor skift (hånd, osv) som virker automatisk i Flash kan drille lidt når flash filen bliver afviklet fra Director men er ikke noget der ikke kan løses med lidt lingo :o)

Hvad er det der ikke fungerer i din Flash film når den kører fra Director ?
mvh geo
Avatar billede flannagan Nybegynder
05. november 2001 - 19:21 #4
Lyden passer ikke med længden af filmen når den afspiles igennem Director. Afspiller jeg den manuelt er der ingen problemer.
Mine indstillinger er som beskrevet i dette link - så det har ikke hjulpet. http://www.macromedia.com/support/director/ts/documents/flash_audio_stutters.htm
Jeg prøver lige dit forslag.
På forhånd tak
Avatar billede lingoman Nybegynder
05. november 2001 - 19:42 #5
Selv om mit tidligere forslag bør løse dit aktuelle problem, kunne jeg nu også godt tænke mig at se nærmere på studder problemet af flash film i Director. Gider du at sende din flash fil til mig?
geo@lingoman.dk