Avatar billede connie Nybegynder
08. marts 2000 - 20:13 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Jubii?

Jeg har siden jeg startede med at bruge internet for ca. 1 1/2 år siden haft Jubii som min opstartsside.
Desværre kom jeg oftere og oftere ud for at min PC "frøs" når jeg loggede på "jubii" og jeg måtte herefter genstarte den.
Jeg har så prøvet at ændre min opstartsside til både "AltaVista" og "Yahoo" og her var der ingen problemer.
Da jeg gerne vil have "Jubii" som min startside, vil jeg gerne høre om andre har haft lignende problemer, eller om jeg bare har været uheldig.
Min PC er en Compaq Presario, 400 mhz, med 64 mb ram

Med venlig hilsen
Connie
Avatar billede winkill Nybegynder
08. marts 2000 - 20:59 #1
Jeg må indrømme at det lyder som en lidt speciel fejl du der oplever, men jeg kunne da forestille mig at det er eks. Jubii Chatten's brug af Java som måske får din PC til at gå i spunk.

Om løsningen er at opdaterer din nuværende browser, evt. skifte fra Internet Explorer til Netscape Communicator (eller modsat) eller om du simpelthen er nød til at geninstallerer Windows og hvad dertil hører er jeg ikke klar over, men hvis du har mulighed for at skifte browser, ville det være en hurtig måde at få afklaret hvor i systemet at det er galt.

Mvh
Internørden, MS WinKill
Avatar billede connie Nybegynder
08. marts 2000 - 21:14 #2
Hej winkill

Når jeg tænker nærmere over det opstod problemet da jeg skiftede ie. 4 ud med ie. 5.
Jeg har prøvet at geninstallere Windows, men det hjalp ikke.
Jubii Chatten bruger jeg aldrig.

Venlig hilsen Connie
Avatar billede jalle Nybegynder
09. marts 2000 - 00:01 #3
Prøv at køre windows update til din browser, det kan godt hjælpe. Du finder den på Mircosoft's hjemmeside:

http://windowsupdate.microsoft.com/default.htm
Avatar billede gnarf Nybegynder
09. marts 2000 - 09:26 #4
Ja, kør windows update på din browser, eller lav en geninstallering af IE5 hvor du husker at vælge at java virtuel maskinen skal installeres.
Avatar billede winkill Nybegynder
09. marts 2000 - 10:09 #5
Windows Update kunne meget vel være svaret...
Avatar billede jumper Nybegynder
09. marts 2000 - 13:30 #6
winkill, der bliver ikke brugt Java til Jubii Chat, men udelukkende Javascript ;) (Jeg hader Java)

Connie, jeg vil umiddelbart gætte på at det er vores Java applet på forsiden der får din maskine til at låse. Det er en Java applet fra Gallup der bliver brugt til statistikker osv.

Jeg kunne såmænd godt tænke mig at lave den statistik applet om til Javascript, men Gallup er nogle sløve padder *G*

Jalle kom med et godt forslag, da IE har haft mange problemer med dens Java Virtual Machine, til hvilken der også er mange opdateringer på Windows Update.

/thor
Avatar billede winkill Nybegynder
09. marts 2000 - 13:37 #7
jumper >> Gjorde de/i ikke det for et år eller halvanden års tid siden ??? (Ca. så lang tid der er gået siden jeg har været der...) - og jeg vil give dig ret i at Java sutter!!!)

Anyways, hvad med at slå java (MSVM) fra under Internet Indstillinger -> Advanceret, så er du da sikker på at det er der fejlen ligger inden du begynder på Windows Update
Avatar billede gnarf Nybegynder
09. marts 2000 - 13:54 #8
jumper og winkill>> Surt opstød incoming!

Java sutter aldeles ikke. Folk bruger det bare fuldstændig håbløst i nogle situationer. Det er jo altså ikke Java programmeringssprogets skyld vel ???

Java er faktisk et fremragende sprog, og godt til rigtig mange ting. Der findes også masser af applets som er fremragende programmeret og som fungerer godt, der findes selvfølgelig også de modsatte.

Det er sku ikke Java's skyld der er nogen der ikke kan programmere, eller for den sags skyld vurdere hvornår man burde bruge et script sprog i stedet for.
Avatar billede winkill Nybegynder
09. marts 2000 - 13:58 #9
gnarf -> Ok, her kommer en presis defination af hvad jeg hader ved Java:

Java gør det muligt for alle og enhver at lave Applets - til deres hjemmeside - som tager en evighed at hente. Det er hvad jeg har imod Java.

Men du har ret, java KAN bruges til MANGE fornuftige ting...
Avatar billede jumper Nybegynder
09. marts 2000 - 13:59 #10
Gnarf, helt i orden med dit sure opstød ;)

Gnarf, grunden til at Java sutter i browseren som applets, er fordi ens JVM skal startes op. Det tager, på en i forvejen tung side som jubii.dk, et godt stykke tid og kan få maskinen til at låse.

Java er fint nok, bare ikke som applets, men som servlets på serveren.

/Thor
Avatar billede connie Nybegynder
09. marts 2000 - 17:52 #11
Hej alle

Tak for svarene. Jeg har nu hentet nogle updates til ie5 på  http://windowsupdate.microsoft.com/default.htm og jeg har herefter prøvet at starte jubii op en del gange, og der er tilsyneladende ikke nogle problemer mere.
Det var vist "jalle" som var den første til at foreslå ovenstående, så "jalle" du må lige lave din kommentar om til et svar så du kan få dine points.

Med venlig hilsen
Connie
Avatar billede winkill Nybegynder
09. marts 2000 - 18:38 #12
Hail Jalle
Avatar billede bonheur Nybegynder
09. marts 2000 - 19:06 #13
Lige en lille kommentar...
Det er tankevækkende når man på Jubii (se Jumper/Thor's svar) åbenbart godt er klar over at der er en applet på forsiden som kan få nogle menneskers PC til at fryse, uden at Jubii gør noget ved det.

MVH, en nu mere skeptisk Jubii bruger...
Avatar billede jumper Nybegynder
09. marts 2000 - 19:10 #14
bonheur, vi KAN ikke gøre noget ved det!

Vi bruger netop Gallups statistikker for at5 få en uafhængig måling på antal af brugere og sidevisninger, og må derfor bruge deres Java applet til dette formål.

Tro mig, jeg ville meget gerne lave deres Java applet om til Javascript, hvilket ville eliminere denne problemstilling totalt, men så er der hele problematikken med uafhængige målingsmetoder, osv.

/Thor
Avatar billede bonheur Nybegynder
09. marts 2000 - 19:22 #15
Ok Thor, så blev jeg så meget klogere.

Bortset fra det syntes jeg at Jubii er alletiders. Den er også min startside.
Avatar billede jalle Nybegynder
09. marts 2000 - 22:01 #16
Det var godt at du kunne bruge mit forslag.
Avatar billede winkill Nybegynder
09. marts 2000 - 22:37 #17
bonheur > Er det ikke nærmere MS du skal være skeptisk over for ??? (Selvom de nu er nået langt med NT kernen siden sidste årtusinde)
Avatar billede bonheur Nybegynder
09. marts 2000 - 23:32 #18
winkill > Du har naturligvis ret.
Især MS ie 5 var ret "hullet" i første version og det er nok en sådan der har givet Connie problemer.

Jeg mener nu alligevel at Jubii, når de nu har været klar over problemet, kunne have gjort folk opmærksomme på hvordan man kunne løse det (som vi jo har set mange gode forslag til her på siden) evt. i deres nyhedsbrev "Jubii nyt" som vi er mange som modtager.
Det kunne måske have sparet eksempelvis Connie for en del besvær.
Avatar billede winkill Nybegynder
10. marts 2000 - 08:10 #19
Right u are!-)
Avatar billede jumper Nybegynder
10. marts 2000 - 08:54 #20
bonheur, det var da et godt forslag ;)

/Thor
Avatar billede snipper Nybegynder
12. april 2000 - 23:00 #21
Hvis Gallup ikke kan levere varen er der vel "andre skorstene som ryger"...