Avatar billede moritz Nybegynder
03. november 2001 - 16:22 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Geforce Problems igen ;D

Hejsa

Jeg har lige fået ny puter (Xp1600, Geforce2Gts64mb, 256 ddr ram). Spil som max payne, return to castle wolfenstein osv kører alle flot men mit problem ligger i counterstrike. Det kører egentligt fint nok men jeg kan max få 60 fps, hjælp mig en eller anden GFX/CS expert :D
Avatar billede mlj Nybegynder
03. november 2001 - 16:40 #1
Har du slået Vsync fra? (i kontrolpanelet til dit grafikkort)
Avatar billede zed_one Praktikant
03. november 2001 - 16:46 #2
60 fps?...det menneskelige øje opfatter altså ik over 24 billeder i sekundet ;)
Avatar billede thomzen Nybegynder
03. november 2001 - 16:47 #3
zed_one... Det er pisse ligegodt.. i CS kan du Meget nemt se forskel på om du kører med, 30, 60, eller 99fps!
Avatar billede thomzen Nybegynder
03. november 2001 - 16:48 #4
moritz... Hvis du har slået vertical sync fra, har du så prøvet i konsollen i CS at skrive: max_fps 100 ?

-det burde nok være det der er galt..
Avatar billede zed_one Praktikant
03. november 2001 - 16:52 #5
hmm jamm så kører den jo heller ik 60 billeder i sekundet hehe
Avatar billede thomzen Nybegynder
03. november 2001 - 16:54 #6
Erhm.. Så vidt jeg ved, så opfanger underbevidstheden stadig billederne.. Du får meget mere følelse med det, hvis du kører med 99fps.. (og jo.. Den opdaterer 99 gange i sekundet så..)
:P
Avatar billede zed_one Praktikant
03. november 2001 - 16:58 #7
jeg kan love dig at du ik opfatter hvad underbevidstheden opfatter hehe
Avatar billede thomzen Nybegynder
03. november 2001 - 16:59 #8
Nej, nok ikke alt.. Men du har stadig meget nemmere ved at spille alle action spil, hvis du har mere end 30 billeder i sekundet..
Avatar billede zed_one Praktikant
03. november 2001 - 17:05 #9
uhm nej
Avatar billede thomzen Nybegynder
03. november 2001 - 17:09 #10
Okay... Så siger vi ved: FPS. Men hvorfor er det så liiiige at man aldrig vil spille action spil, hvis spillene siger 30FPS? -det er da stadig over \"Den Magiske Grænse\" -Ja men der er stadig Kæmpe forskel på om du kører med 30FPS, eller om du kører 99FPS...

Og jeg ved ikke hvorfor, men har en ide om at FPS faktisk betyder Frames Per Second..
Avatar billede zed_one Praktikant
03. november 2001 - 17:15 #11
jammen så kører de ik det de siger hvis du kan mærke den forskel..du kan som sgat ikke opfatte mere end 24 i sekundet
Avatar billede moritz Nybegynder
03. november 2001 - 17:40 #12
vsync = vertical sync?
Avatar billede mlj Nybegynder
03. november 2001 - 18:37 #13
jeps, Vsync = Vertical sync.
Avatar billede melieha Nybegynder
03. november 2001 - 20:36 #14
Ja, det er Vsync der skal slås fra, men det er pga. din skærm højst kan vise 60fps, og vsync \"tvinger\" den så til at vise hvert billede = højst 60fps, det giver en lidt mere glidende fornemmelse når det er taget fra, og:
zed_one, det er ikk rigtigt, der skal 24billeder i sekundet til, før at mennesket ser det som en flydende bevægelse, jeg ved ikk lige hvor mange man normalt ser med, men det er flere =)
Avatar billede moritz Nybegynder
03. november 2001 - 21:57 #15
Jeg har slået Vsync fra men nu stopper den ved 72.
Avatar billede moritz Nybegynder
04. november 2001 - 01:31 #16
Ok nu har jeg fået mine 99 fps
skulle bare skrive fps_max 99  :0)
nå men mit nye problem (;0P) ligger i at der er en lille baggrunsbrummen eller noget i den stil. Den bliver tydelig efter 75 fps cirka og så altså bare kraftigere. hvad er der nu galt :D?
Avatar billede melieha Nybegynder
04. november 2001 - 12:07 #17
ehh, hvad mener du? sådan at der nærmest er en streg, og så bliver qualiten \"dårligere\"? hvis så er det en ting som er der, man kan godt lave det om, men der er ingen grund til det....
Avatar billede moritz Nybegynder
04. november 2001 - 12:49 #18
say what?

Det jeg siger er at der er en baggrunslyd som en lille motor.
Avatar billede melieha Nybegynder
04. november 2001 - 17:08 #19
oki, jeg var lidt træt, hehe =)
Det var vel ikke en bane hvor der er det?
Avatar billede andreasha Nybegynder
06. november 2001 - 10:19 #20
zed_one har du nogensinde spillet noget som helst? for du fatter da ikke ret meget... :P
Avatar billede melieha Nybegynder
06. november 2001 - 18:48 #21
det var da lidt ond.... =| hehe