Avatar billede askhoej Praktikant
02. november 2001 - 14:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

XML udtræk

Jeg skal lave et XML udtræk fra en oracle db og har lavet en schema. Nogen ideer til hvordan man laver udtrækket smartest? - har oracle nogen funktioner til dette eller skal jeg bare lave en procedure som skriver til en fil?
Avatar billede ehf Nybegynder
02. november 2001 - 14:59 #1
Inde på technet.oracle.com kan du downloade
XML developer\'s kit til hhv. Java, JavaBeans, C, C++ og PL/SQL.

Men hvis dit udtræk er simpelt, kan du selvfølgelig også bare bruge dbms_output
Avatar billede pgroen Nybegynder
02. november 2001 - 15:21 #2
Det har godt nok ikke en skid med XML at gøre,
men det er da meget sødt:

Fra og med 8.1.7, kan man faktisk få SQL*Plus til at formattere sit output i HTML, ved ganske enkelt at skrive SET MARKUP HTML ON...

Avatar billede avnes Nybegynder
17. november 2001 - 21:04 #3
Du kan f.eks bruke Java Servlet via JDBC til at lave din XML fil, husk lige at sette mime-type til xml.

Eller du kan bruger PL/SQL eller Java stored procedures til at spoole ud til statiske XML filer.

Du kan også som ehf siger bruge XML Developers kit, men hvis du ikke kender det far før er det nemmerere at lave en PL/SQL eller Java rutine selv.
Avatar billede professoren Nybegynder
23. januar 2002 - 13:33 #4
Oracle har en række produkter til database query og posting. Kommer an på, hvilken database du vil query?? mainframe, LAN, mini, UNIX, PC? Oracle kører på alle platforme...
Avatar billede professoren Nybegynder
23. januar 2002 - 13:36 #5
Hermed lidt om Oracle 9i development tools:

Unified support for Java, XML and SQL
Oracle9i Application Server delivers the scalability and performance to deploy all your Web applications. Build your Web sites using the latest standards-based technologies, such as Java, Perl, XML or SQL. Oracle9i Application Server offers a complete J2EE platform for deploying enterprise Java applications accessible from any browser or wireless device, and for exposing Java and PL/SQL applications as Web services. With unified support for Java, XML and SQL in a single platform, you reduce development and deployment costs.

Tight integration with Oracle9i Developer Suite
Oracle9i Application Server is the middle-tier deployment platform for all applications developed using Oracle9i Developer Suite (formerly known as Internet Developer Suite). As you deploy all your applications on the same middle-tier, you can reduce your total cost of ownership. Oracle9i Developer Suite is a complete and standards-based set of development tools for developing all your applications and Web services, in a better, faster and more cost-effective way. The suite includes in particular Oracle9i JDeveloper, Oracle flagship J2EE and XML integrated development environment that supports the full development life cycle of J2EE applications and Web services. It also includes Oracle9i Forms Developer for easily and quickly construct sophisticated database forms and business logic delivered through any Internet browser as a highly performance, rich Java client.

Implementing J2EE design patterns