Avatar billede wisti Nybegynder
01. november 2001 - 15:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Layers med overlap

Jeg har lidt problemer med layers der ligger oven på hinanden. Trods bg color eller bg image i layer, kan man se tekst og billeder fra baggrunden igennem layeret. Det samme kan man hvis man printer siden ud.
Er der en løsning?
Wisti
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
01. november 2001 - 15:41 #1
Du er sikker på at du ikke har et eller andet stylesheet defineret i <head> der gør det? Fx. alpha(opacity=70) e.lign.!
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
01. november 2001 - 15:41 #2
Ellers smid noget kode her.
Avatar billede wisti Nybegynder
01. november 2001 - 15:48 #3
Ikke så vidt jeg kan se. Det er forøvrigt kun i ganske få browsere, der er  problemer. Det var en ven der gjorde mig opmærksom på det. Problemet med udprint gælder oså min egen printer.
Du kan få et link hvis det hjælper: www.webitall.dk
Avatar billede wisti Nybegynder
02. november 2001 - 10:19 #4
Hej pelkjaer. Jeg har vist selv løst problemet. Hvis andre kunne have gavn af det, er løsningen, at ligge baggrundsteks/billeder i et \"åben\" layer i stedet for direkte på baggrunden. Når jeg vælger \"show layer\" på et ovenover liggende layer, vælger jeg samtidig \"hide layer\" på det åbne layer og omvendt. Det sjove indenfor dette område er, at man somme tider selv får en åbenbaring.