Avatar billede ratzaiy Nybegynder
31. oktober 2001 - 20:41 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

2 Spm. om videocapture

Jeg har lige købt sådan et rigtig fedt kabelsæt i Aldi med det kan jeg overføre signaler fra mit fjernsyn til min computer og omvendt men jeg har 2 problemer med de kabler

1: Jeg verfører video fra fjernsyn via grafikkortets videoin og lyden fra fjernsynet via lydkortets line in men hvordan kan jeg  hvis jeg vil optage et en film fra fjernsynet optage lyd og billed en en fil jeg har Ulead videostudio og Asus video live

2: Når jeg overfører signaler fra min computer til et TV bliver billedet IKKE overført men lyden bliver overført fint hvad er der galt?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
01. november 2001 - 09:57 #1
1. Ulead Videostudio er et redigeringsprogram og altså ikke et capture program så det er i virkeligheden ikke så interessant i denne sammenhæng - du skal bruge den software der medfølger til dit grafikkort når det er dette du bruger!

Avatar billede outsider Nybegynder
06. november 2001 - 20:29 #2
Vrøvl!!! Du kan sagtens bruge VideoStudio til capture! Det er et all in one redigerings program.
Så skal du indstille VS til at capturer lyden fra line in på dit lydkort. Lyd og video vil så blive gemt i en avi fil. Du kan så eksportere den til et andet format fx DivX eller mpeg.
Avatar billede outsider Nybegynder
22. november 2001 - 07:58 #3
Tjek at dit fjernsyn står på av1 eller av2 hvsi du bruger s-video skal den stå på s-vhs kanalen!
På de fleste fjernsyn er der en enkel kanal kun til lyden, det er derfor du kun kan høre lyden.
Avatar billede outsider Nybegynder
22. januar 2002 - 20:22 #4
halooo!???
Avatar billede cgleerup Nybegynder
04. april 2002 - 14:07 #5
også et lille HALOOOOOOOOOOOOOOOOOO fra mig! ;-)
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
04. april 2002 - 14:53 #6
Beklager at jeg først har lukket spmet efter "4 år"......

Jeg fik svar på mit andet spm men det første svar har jeg ikke rigtig fået ordnet endnu