Avatar billede buck Nybegynder
31. oktober 2001 - 20:35 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

ICQ til LAN??

Findes der noget ICQ lignende software til windows miljøet der kan anvendes i et lokalnet?

Jeg tænkte først på at installere ICQ på alle maskiner på lokalnettet, men det gir jo en farlig masse trafik på internettet. Og med opkaldsforbindelse er det jo ikke så heldigt.

Jeg skal egentlig ikke bruge alle de fancy funktioner som ICQ har.
Kun følgende:
Brugerne skal kunne se hvem der er online.
De skal kunne skrive til hinanden direkte.
Evt. kunne deltage i chat med 3-4 deltagere ad gangen.
Evt. filoverførsel

Selvfølgelig helst freeware progammer, eller kommercielle i den rimelige ende af prisskalaen.

/Buck
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
31. oktober 2001 - 20:40 #1
Det eneste program jeg lige kan komme på ligger i windows og hedder winpopup. Jeg ved ikke om man kan chatte og overføre filer, men man kan skrive til hinanden over lokalnetværket. Når man så skriver kommer programmet op og siger man har fået en meddelse. Du åbner det ved at vælge kør i startmenuen og skrive \"winpopup\"

Mvh. Hoffmann
Avatar billede buck Nybegynder
31. oktober 2001 - 20:43 #2
det er iøvrigt primært Win98 maskiner samt nogle enkelte Win95, NT40 og ME

/Buck
Avatar billede snowball Novice
31. oktober 2001 - 20:46 #3
ICQ findes også til LAN. Læs mere på http://www.icq.com/groupware/

Snowball
Avatar billede netweawer Nybegynder
31. oktober 2001 - 20:48 #4
Du kan bruge netmeting over lan
Avatar billede netweawer Nybegynder
31. oktober 2001 - 20:49 #5
der kan man overføre filer og chatte
Avatar billede netweawer Nybegynder
31. oktober 2001 - 20:50 #6
C:\\Programmer\\NetMeeting der skulle det ligge
Avatar billede netweawer Nybegynder
31. oktober 2001 - 20:51 #7
C:\\Programmer\\NetMeeting\\CONF.EXE eller der Even
Avatar billede netweawer Nybegynder
31. oktober 2001 - 20:52 #8
det fungerer perfekt og er nemt at sætte op og konfigurere
Avatar billede netweawer Nybegynder
31. oktober 2001 - 20:53 #9
det er gratis
Avatar billede snowball Novice
31. oktober 2001 - 20:58 #10
Kunne du ikke bare ha\' skrevet det hele i 1 besked i stedet for 6 !? ;o)

Snowball
Avatar billede buck Nybegynder
01. november 2001 - 10:10 #11
Det ser ud som om ICQ Groupware er noget jeg kan bruge. Det giver jo osse den fordel at mange af mine brugere kender ICQ i forvejen, så de har let ved at vænne sig til systemet.

tak for hjælpen

/Buck
Avatar billede buck Nybegynder
01. november 2001 - 10:12 #12
Jeg har lidt svært ved at gennemskue pris politikken for ICQ GroupWare, men den Beta man kan downloade er vel gratis, men Beta betyder jo osse at der kommer en endelig version engang.
Den endelige version kommer vel til at koste penge, eller hvad?

/Buck