Avatar billede privatsite Nybegynder
31. oktober 2001 - 14:44 Der er 28 kommentarer

Streaming video privat hjemmeside

Er der nogen som vil hjælpe mig med at bygge en hjemmeside med bla webcam streaming video (live) og on demand streamin video.
Jeg er ved at skrive en lille krav spek. til opgaven.

Nogen som har idéer til hvordan den let kan opdateres ........skal jeg bruge et content management CMS system (Synkron , Siteman etc) - bør jeg lave den database baseret og er dreamweaver godt at lave design med

jeg hører meget gerne fra en som kan hjælpe mig med

1) web design
2) stremaing video - webcam
3) server / hosting herunder software/ hardware + div streaming servere etc

4) valg af database / content management system
5) udfærdigelse af teknisk krav specifikation

Jeg sidder lige nu og beskriver funktionalitet og øsnkede design.

Bla ønskes

a)Banner styring
b)nyhedsmodul
c)ICQ komponent på sitet - kontakt mig via icq når jeg  er online
d)galleri - div foto - hvor billed vises som thumb og kan vhja klik forstørres
e) gæstebog
f)link oversigt (til sites på internet)
g) debat forum
h) afstemnings funktion (Quick poll)
i) kontakt mig site
j) modul med div historier (f.eks word  dokumenter)
k) video klip ( on demand ) microsoft mediaplayer
L) webcam live Streaming video
M)søgning på mit site og nettet
n) Netmeeting chat del

Ps sites skal bruges til privat voksent indhold
For seriøs interesse kontakt mig da.
Jeg forventer at sitet er færdigt og køreklart 1. februar 2002. Der er udover 1500 point også et pengebeløb på max 1000 kr til den som laver en færdig køreklar løsning som jeg godkender.

Kontakt mig for nærmere info . evt flere kan dele delopgaverne mellem sig.
Avatar billede privatsite Nybegynder
31. oktober 2001 - 14:45 #1
Ups der er ikke 1500 point i opgaven men 300 stk point , sorry !
Avatar billede apollo69 Nybegynder
31. oktober 2001 - 14:51 #2
http://www.eksperten.dk/kategori/113
Prøv en anden kategori. :)
Avatar billede rashid Praktikant
31. oktober 2001 - 16:31 #3
lytter
Avatar billede privatsite Nybegynder
01. november 2001 - 12:43 #4
Hej rashid

har du et site kørende med live webcam streaming ?
kan jeg få lov at se det ?

Hvor har du webcam 32 fra ? fra nettet som download eller købt over nettet eller hvordan
....er det perfekt - har hørt meget godst om webcam32 - hvad er prisen?
Avatar billede rashid Praktikant
01. november 2001 - 14:24 #5
Ja det kører hjemme hos mig pt., men snart skal jeg sætte det ned i min Taekwondoklub, som så vil være at opleve på nettet. Adresse til sitet vil være www.hwarang.dk
webcam32 er et kanon godt produkt og nemt at sætte op. Se evt. http://www.eksperten.dk/spm/115677 her er også angivet et link til en side, hvor der er en brugervejledning til opsætning.
Avatar billede rashid Praktikant
01. november 2001 - 14:27 #6
Desværre vil jeg ikke lade dig se, da jeg værner om mit privatliv, men kan fortælle så meget at der er en rimlig god billedkvalitet og man skal ikke lave htmlupdate af siden - det foregår via en javaapplet
Avatar billede isl19960 Nybegynder
01. november 2001 - 14:29 #7
Har du brug for hjælp til at sætte webcam/audio live steaming op, kan jeg godt hjælpe dig igennem... og programmet er gratis... :-)
Avatar billede rashid Praktikant
01. november 2001 - 14:31 #8
bedst hvis du har en fast IP, samt minimum ADSL 512 :-)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. november 2001 - 14:31 #9
Oprettelsesdato 2001-10-31 14:26:43
Point ved oprettelse 300
Point opsparet (1 dage * 5 point) 5
Point tjent 0
Point brugt 0
Point ude 300
Banner Point 0
I alt 5

Det er ikke korrekt brug af Eksperten at oprette en bruger, bare for at kaste samtlige point af i ét spørgsmål. Det skulle undre mig meget, om brugeren fortsat vil være aktiv efter dette er besvaret...

NanoQ
Avatar billede rashid Praktikant
01. november 2001 - 14:32 #10
webcam32 er IKKE gratis - koster ca. 40$
ellers er det en Warez :-(
Avatar billede privatsite Nybegynder
02. november 2001 - 15:25 #11
Hej Rashid

Jeg vil gerne købe webcam32 kan jeg det som cdrom eller hvad - hvis jeg betaler over nettet og downloader har jeg jo et problem hvis jeg en dag får ny computer. kan også lide at have programmet fysisk kan det lade sig gøre ??

Mht 512 så kan jeg godt få det hos Tele danmark med Netexpress. Men der er IP adressen vist ikke fast. Den er vist forskellig hver gang man logge på. Men ok det kan måske løses
Avatar billede privatsite Nybegynder
02. november 2001 - 15:28 #12
Hej Rashid

er det rigtig steaming eller bare at den opdatere billedet hvert 2 sekund. Vises  webcam streaming med webcam 32 gennem en microsoft mediaplayer ??
Avatar billede privatsite Nybegynder
02. november 2001 - 15:33 #13
Hej Rashid og andre

Kan du hjælpe med at lave det tekniske setup og fronend programmering ????
Avatar billede rashid Praktikant
02. november 2001 - 15:37 #14
nej det er realtime streaming, kræver at du har en rimlig forbindelse (læs min. 512 upload) for god kvalitet. Foregår via et \"push\" i javascript.
Jeg har en HTML hvor javascriptet er inkluderet.

Og nej det er ikke gennem MS mediaplayer
Avatar billede rashid Praktikant
02. november 2001 - 15:40 #15
Jeg ligger et link til webcam32 opsætning og html-dokumentet
http://www.cedhart.ch/english/qstep_ftp.htm
Avatar billede rashid Praktikant
02. november 2001 - 15:40 #16
Avatar billede rashid Praktikant
02. november 2001 - 15:44 #17
hmm....
Jeg ved egentligt ikke hvorfor linket ser underligt ud, men her er det:

http://www.cedhart.ch/english/qstep_stream.htm
Avatar billede rashid Praktikant
02. november 2001 - 15:45 #18
Med hensyn til de andre ting nævnt i dit oplæg synes jeg du skal gå ind på:
http://www.activeserverpages.dk/download/default.asp?mode=kategori&id=5
Avatar billede rashid Praktikant
02. november 2001 - 15:54 #19
her vil du kunne søge alle komponenterne. Hvis du vil streame film fra dit site kan du bruge realserver, fra www.realplayer.com.
Dreamweaver er ganske udmærket, men ikke brugervenligt hvis du ikke kender til programmering.
Mht. hosting kan du godt bruge win 2000 server, og IIS5. Du skal dog være opmærksom på at have de sidste nye opdateringer.
Avatar billede rashid Praktikant
02. november 2001 - 16:18 #20
Selvfølgelig skal sådan et site være databasebaseret.

Tilsidst og ikke mindst:
Jeg kan desværre ikke hjælpe med opbygningen, da jeg ikke har tiden til det, men jeg håber at du kan bruge mange af mine kommentarer/svar. Du burde kunne lave dit site selv ellers så post dit \"arbejsbehov\" ud på http://www.eksperten.dk/kategori/113
Avatar billede blyno Praktikant
04. november 2001 - 22:47 #21
Bare lige for at vende tilbage til ADSL\'en. Du kan sagtens få en 512(eller mindre eller mere) hos tdc med fast ip adresse. Kig ind under Processor (noget i den stil) på deres hjemmeside. Pris forskellen mellem den og netexpress er ikke så volsom. (Og så kan du sætte lige så mange maskiner til du har lyst til, meget nemt!)
Avatar billede privatsite Nybegynder
05. november 2001 - 16:28 #22
Rashid

jeg har nu bestilt webcam32
kan jeg bare installere det på min pc og indsætte java kode p å mit site eller hvordan??
jeg har bestilt det som cd rom
Avatar billede privatsite Nybegynder
05. november 2001 - 16:29 #23
jeg vil gerne vise video gennem microsoft mediaplayer kan jeg det med webcam32

eller er det kun for mig med demand video streaming og ikke live ?

skal jeg bruge en bestemt server til webcam 32 jeg har mit site hosted hos e-navn
Avatar billede privatsite Nybegynder
05. november 2001 - 16:38 #24
Hvad bruger www.lottes.dk webcam ???

camboy bruger Inetcam.com fra Ivista
nogen store sites som bruger webcam32 ??
Avatar billede privatsite Nybegynder
07. november 2001 - 11:55 #25
Er der nogen som kan forklare mig de væsentligste forskelle på at bruge media encoder frem for et java program som webcam32 eller inetcam ???
Avatar billede privatsite Nybegynder
13. november 2001 - 08:38 #26
Hej Blyno

TDC har kun fast ip adresse hvis man vælger en bredbånd ADSL men íkke til netexpress - sådan ser det ud for mig i hvertfald....
Avatar billede isl19960 Nybegynder
03. januar 2002 - 12:55 #27
Har du fået det løst - ellers luk spørgsmålet...
Avatar billede noerager Nybegynder
24. juli 2003 - 16:10 #28
lukketid??????