Avatar billede steen_hansen Forsker
30. oktober 2001 - 21:10 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

HASTER! Kan software håndtere analog HI8 Video? HASTER!

Jeg har et Sony CCD-TRV69E videokamera (PAL). Til det har jeg købt et Studio DV PLUS videokort fra PINNACLE SYSTEMS.

Kortet er et PCI-kort. Jeg har sat det, Windows 2000 ser det fint, ingen konflikter.

Jeg installerer så den medfølgende software, og jeg kan i menuen \"Setup\" vælge \"Edit\" og på fanebladet \"Make Video\" vælge \"Analog video (Composite or S-Video)\". Det burde være nok; jeg benytter kabel i \"S-video\" fra kamera til kort.

Men i kameraet, som er afbilledet i programmet, burde der være liv i displayet, og det er der ikke. Med andre ord: Programmet kan ikke se, at der er tilsluttet et analog videkamera, og jeg kan dermed ikke capture noget som helst. Har du et bud?

Hvis ikke, findes der freeware til fri download på nettet, som kan håndtere dette problem?

//Steen
Avatar billede steen_hansen Forsker
30. oktober 2001 - 21:23 #1
PS: Kameraet er et HI8 videokamera, men stadig et analog kamera.
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2001 - 21:37 #2
Jeg har prøvet 2 DV kort med composite indgang, men de accepterer kun dv signal. Er du sikker på, at kortet accepterer analogt signal?
Avatar billede steen_hansen Forsker
30. oktober 2001 - 21:41 #3
Nej, det er jeg nemlig ikke, for der står i \"Help Topics\" kun om DV. Men jeg fik at vide nede i forretningen, at kortet kunne håndtere både digitale og analoge kameraer?
Avatar billede steen_hansen Forsker
30. oktober 2001 - 21:43 #4
Men iflg. disse settings under \"Make Video\" kan man jo vælge mellem digital eller analog (se øverst).
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2001 - 21:46 #5
Ja, men jeg er ret sikker på, at det kun håndterer dv. Lad mig lige checke på nettet.
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2001 - 21:49 #6
Det er kun til dv. Læs her: http://www.activewin.com/reviews/hardware/video/sdv+/index.shtml

Se punktopstillingen i bunden.
Avatar billede steen_hansen Forsker
30. oktober 2001 - 21:49 #7
Ok. Men det er da korrekt som jeg har gjort: Kabel mellem \"S-Video\" både på video og kort?
Avatar billede steen_hansen Forsker
30. oktober 2001 - 21:52 #8
Tak for hjælpen, ufc. De har så misinformeret mig. De må tage kortet retur.
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2001 - 21:52 #9
Ja, det er rigtigt. Jeg havde nøjagtigt samme problem. Jeg havde lånt et Studio DV et-eller-andet til 6.000, og det kunne også kun håndtere dv.
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2001 - 21:55 #10
Det var så lidt. Mange sælgere siger hvad som helst for at sælge noget. Ofte aner de slet ikke, hvad de taler om.
Avatar billede outsider Nybegynder
06. november 2001 - 16:32 #11
Det hedder jo Studio DV, det bedyder at du kan tage et dv signal (FireWire) ind og redigere det. Du kan så køre den færdige film tilbage på bånd HVIS DU ENTEN HAR ET KAMERA MED DV IN ELLER KØBER STUDIO DV PLUS SOM HAR ANALOG UDGANG! Men det er kun en udgang! Du kan altså ikke sætte et analogt kamera i udgangen. Men hvis du har et dv kamera kan du bare sætte dit HI8 eller Video8 bånd i. Så vil Studio bare kovertere signalet til dv.
Ellers skal du have fat i et kort med analog indgang (fx DC10). De er cirka dobbelt så dyrer som et dv kort, og der er cirka dobbelt så dårlig kvalitet på det endelige output!
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. november 2001 - 17:48 #12
outsider sagde: \"ELLER KØBER STUDIO DV PLUS SOM HAR ANALOG UDGANG!\"

Jeg har købt Studio DV Plus. Vil det sige, at jeg kan sætte mit analoge kamera i og capture nu?

Helt nøjagtigt: Hvilke ledninger skal jeg have i hhv. kamera og kort? Jeg benytter kabel i \"S-video\" fra kamera til kort. Er det ok, eller mangler jeg mere? Jeg kan ikke få det skidt til at virke.
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. november 2001 - 17:59 #13
Connecting the Camera...

  Please note: many of the PAL devices sold Europe are equipped with a DV output only and do not support the recording of DV data back onto video tape. On these devices the DV connection is labeled DV OUT (and not DV IN/OUT).

... with analog audio/video cables

If you want to transfer your video to the computer using analogue connections, to do this you will need a capture device for analogue video in your computer, e.g. Studio Online, Studio PCTV or Studio DC10plus (supported by Studio Version 7.04 onwards).

Connect the recording device (camera or VCR) using a composite or S-VHS lead. (Studio Online is fitted with a composite input only).

Please refer to the user manual that came with your video capture card/TV card and contact the manufacturer for further information.

Dette er hvad jeg kan finde under hjælp
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. november 2001 - 18:52 #14
Du er sikker på, at det er udgangen?
Avatar billede outsider Nybegynder
06. november 2001 - 20:34 #15
Nej NEj! Jeg sagde det havde analog udgang!!! DU KAN KØRE FILMEN FRA DV TIL VHS! MEN IKKE OMVENDT!
Men hvis du har en dv camcorder kan du bare sætte dit HI8 eller Video8 bånd i den! OK?
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. november 2001 - 21:49 #16
Ok, sorry! :o)

Dvs. jeg kan ikke overføre video fra kamera til HDD. Har du forslag til kort som kan?
Avatar billede outsider Nybegynder
07. november 2001 - 15:03 #17
O.K! men hvilket kamera har du??? (DV, Video8, HI)
Avatar billede steen_hansen Forsker
07. november 2001 - 20:43 #18
Sony CDD TRV69E
video HI8
Avatar billede outsider Nybegynder
08. november 2001 - 14:14 #19
Hvis du ikke har købt et dv kamera? Hvorfor har du så købt StudioDV?
Hvis ikke dit kamera har et dv ud stik kan du ikke tilslutte det StudioDv. Du bliver altså nød til at købe et analogt redigerings kort.
Avatar billede steen_hansen Forsker
08. november 2001 - 14:19 #20
Nej, jeg har ikke et dv kamera. Jeg købte StudioDV, fordi jeg ikke har rodet med det før. Forhandleren MENTE, at det kunne lade sig gøre med dette kort. Nu er det leveret tilbage.

Jeg skal have fat i et analogt redigeringskort. Kan du anbefale et?
Avatar billede outsider Nybegynder
08. november 2001 - 15:22 #21
Det ved jeg ikke rigtigt. Miro DC10 er et billigt kort og også temelig god kvalitet. Du kan finde mere om det på www.pinnaclesys.com eller check priserne på www.edbpriser.dk
Du kunne jo også købe en ny camcorder. Der er nemlig tit mange penge sparret ved at købe en DV fra starten. Jeg købte et Sony DV cam for 3999kr i SuperRadio. Det samme kamera stod til 5999kr  alle andre stedder jeg kiggede!!!
For et kort som Studio DV er halvt så dyrt som DC10 og har dobbelt så god kvalitet.
Men vilket analoge kort du skal bruge kommer også and på hviket software du kunne tænkte dig at redigere i.
Avatar billede steen_hansen Forsker
08. november 2001 - 17:52 #22
Mit videokamera er af en rigtig god kvalitet. Når man afspiller direkte eller overspiller til VHS-bånd. Så jeg håber, at jeg kan få et kort, som kan gengive den samme kvalitet.

Jeg gav ca. 8-9.000 for det for ca. 3-4 år siden. Sælger jeg det for at købe et digitalt, får jeg ikke en dyt for det. Det er fristende, men jeg vil tabe mange penge, uanset i hvor god stand det er. Det fremstår virkeligt som nyt.

Så jeg ville helst have et kort, som kan håndtere dette kamera. Samtidigt må det gerne være til digitale kameraer, så jeg er sikret lidt ud i fremtiden.

Jeg snakkede med Zitech. De har et kort til både analog og digital. Det skal sluttes til USB-porten, så det vil spare mig for en PCI-port.

De sagde, at man kunne få et kort til 2.500-3.000 kr. Man kunne få et, stort set magen til. Det koster ca. 10.000, og her det nok softwaren man betaler mest for.

Så jeg er meget åben overfor forslag :o)
Avatar billede outsider Nybegynder
09. november 2001 - 19:19 #23
O.K! Dit kort vil blive 100 gange dyrer hvis du vil have begge indgange. Derfor vil det være bedre og købe 2 kort!!! SPØRG MIG IKKE HVORFOR!
Men det lyder som et meget prof kort! Det er sikkert fordi der følger fuld version af Premiere med. Derfor behøver kortet ikke at være meget bedre en dem i 1000kr klassen. Du betaler altså mest for software. Men der må også både være analog og dv ind + ud! Det  gør også kortet 100 gange dyrer. Men hvor prof skal det være???
Hvilken software vil du redigere i ?
Hvilket kort kunne Zitech foreslå? (Har ikke gode erfaringer med Zitech!)