Avatar billede pnr Nybegynder
27. oktober 2001 - 23:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Lidt hakken i DivX film

Nu har jeg efter hånden set nogle film i formatet DivX, men generelt for dem alle er at nogle gange når kamaraet flyttes over et større stykke hakker billedet, på en mærkelig måde (der kommer nogle forstyrrelser i billedet), ikke ligesom hvis der mangler ressourcer! nogle der har oplevet det samme?
Avatar billede Xelot Nybegynder
27. oktober 2001 - 23:20 #1
Måske kan det være dit hardware der ikke helt er up2date med div-x formatet, eller så er div-x filmen i dårlig kvalitet.
Avatar billede donleavy Nybegynder
27. oktober 2001 - 23:29 #2
Hvor meget RAM har du ?
Avatar billede simonhb Praktikant
27. oktober 2001 - 23:34 #3
hvor meget er din CPU på?
og gør den det også i MPEG film?
Avatar billede sprutnik Nybegynder
27. oktober 2001 - 23:34 #4
Hvis du har en amd så tjek om den bliver for varm når du afspiller divx. En mine kammerater brændte nær sin cpu af, fordi da afspillede divx en halvt døgn.
Avatar billede sprutnik Nybegynder
27. oktober 2001 - 23:37 #5
Ellers ved at højreklikke på filmbilledet kan du sætte billedekvaliteten ned. Det kan hjælpe hvis din processor ikke er så hurtig.
Avatar billede pnr Nybegynder
28. oktober 2001 - 07:33 #6
jeg har en Athlon 700 mhz med 452 Mb ram. dvs at når i afspiller divX så er der aldrig noget hakken på den ene eller den anden måde?
Avatar billede pnr Nybegynder
28. oktober 2001 - 07:34 #7
Men jeg kan jo se at den kun bruger en 4 del af processeren, så detkna da ikke være den!
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2001 - 12:46 #8
Prøv at skifte divx-codec. Jeg har fundet ud af, at mange af mine film ikke kører ordentligt med de nye codecs. Prøv kun at bruge 3.11Alpha.
Avatar billede donleavy Nybegynder
28. oktober 2001 - 12:51 #9
http://www.zdnet.com/downloads/stories/info/0,10615,81931,00.html

Prøv at hente det her...
Avatar billede pro Nybegynder
31. oktober 2001 - 15:36 #10
Jeg har samme problem med mange DivX film.

Og det er ikke pga. manglende ressourcer. Jeg kører med Athlon T-Bird 1200 MHz og 512 MB Ram!

Det kan kun være kvaliteten på filmen, eller et dårligt codec!

/pro
Avatar billede pnr Nybegynder
02. november 2001 - 10:38 #11
Har installeret DivX 4.02, og det har hjulpet en del :-) jeg har stadig lidt hakken.