Avatar billede lsolesen Nybegynder
27. oktober 2001 - 22:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Vanskeligt at kende forskel på kategorier

Jeg vil ikke lægge skjul på det: Jeg er nybegynder, og derfor har jeg allerede klokket i det med fx at acceptere et svar alt for hurtigt. Jeg troede i min ivrighed, at det betød, at jeg havde læst svaret. Det betyder imidlertid snarere, at diskussionen fuldstændig lukkes, jf.: http://www.eksperten.dk/spm/125882. Det er min fejl, men måske kunne man overveje, om der ved Accepter Svaret bør stå, \"... og tildel pointene...\" eller noget lignende.

En anden anke er kategorierne. Det kan være vanskeligt at se forskel på nogle af kategorierne, fx
Design: Feedback og Generelt: Sitevurdering - og kategorierne indeholder også tilsyneladende det samme?

Ellers er sitet ganske enkelt genialt. Efter Eksperten.dk fandt vej til min computer, er nyhedsgrupperne næsten blevet overflødige. Svarene dukker meget hurtigere ind i min postkasse her!

Med venlig hilsen
Lars Olesen
Avatar billede hotpop Novice
27. oktober 2001 - 22:29 #1
lsolesen> Velkommen til :)
Desuden et godt forslag, men admins har lidt travlt med sharksforum.com - så de er her ikke så titi det kunne ønskes... :)
Avatar billede lsolesen Nybegynder
27. oktober 2001 - 22:43 #2
hotpop> Sådan går det jo, hvis man kommer lidt i vælten ;-)
Avatar billede prodic Mester
27. oktober 2001 - 23:16 #3
isolesen->Du har altid mulighed for at få uddybet en kategori, og hvad den er beregnet til.
F.eks Design->Brugervenlighed har denne beskrivelse :
\"- Jacob Nielsen el. Picasso, uanset hvad skal et website være brugervenligt.\"

http://www.eksperten.dk/kategori/79 - klikker du på det, vil du lidt nede af siden se beskrivelsen.
Avatar billede prodic Mester
27. oktober 2001 - 23:17 #4
Og måske du kan hente yderligere hjælp her :
http://www.eksperten.dk/info_beskrivelse.phtml
Avatar billede lsolesen Nybegynder
27. oktober 2001 - 23:50 #5
prodic > Det har du ret i. Min anke er at beskrivelserne er _meget_ korte, og de anførte overskrifter dækker tilsyneladende over det samme, og de bruges på samme måde at dømme ud fra indlæggene. Blot et forslag til måske at slå et par kategorier sammen :o)
Avatar billede prodic Mester
27. oktober 2001 - 23:59 #6
lsolesen->Enig i, at de kan lyde ens(Feedback/Sitevurdering) - men der er skam forskel.
Så er det bare en skam, at folk ikke gider bruge den nødvendige tid på at finde den rette kategori til deres spørgsmål. For det giver \"problemerne\" med kategorierne.

:-)
Avatar billede lsolesen Nybegynder
28. oktober 2001 - 00:05 #7
prodic > du har så ret. Faktisk tror jeg, at jeg er kommet til at lave en fejl lige nøjagtig med de to kategorier ;o) Sker ikke igen, forhåbentlig!
Avatar billede prodic Mester
28. oktober 2001 - 01:38 #8
lolesen->Det er skam helt OK, at nye brugere(Velkommen forresten) laver fejl er ok - men af gamle \"garvede\" gør det...tjaa wonder why :-)
Avatar billede lsolesen Nybegynder
26. november 2001 - 14:36 #9
Lukker lige spørgsmålet ;-)