Avatar billede tazmanian Nybegynder
26. oktober 2001 - 11:05 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Hvordan forkorter jeg min DivX film?

Jeg har en DivX film, som fylder 710MB ... lige præcis for meget til at brænde ned på CD. Hvordan skærer jeg den ned til 700MB? Jeg har forsøgt med VirtualDub, så jeg skærer lidt af slutningen af og gemmer som en ny avi-fil. Det eneste jeg ændrer på i standardopsætningen er at sætte audio og video til Direct Stream Copy. Men i den færdige fil, som ellers passer i størrelse, hakker filmen og er langsom, mens lyden er helt normal.
Hvad gør jeg galt? Eller kan jeg benytte et andet program? Jeg er ikke interesseret i svar om overburning men altså kun i videoredigering.
Avatar billede disky Nybegynder
26. oktober 2001 - 11:07 #1
du skal rekomprimere hele filmen.

eller købe en brænder der kan æde 90 min cd\'er
Avatar billede tazmanian Nybegynder
26. oktober 2001 - 11:08 #2
Synes du selv det svar er 30 point hver? Jeg blev ikke rigtigt klogere .... ;o) Giv mig en vejledning, og hvis det virker, er pointene dine.
Avatar billede disky Nybegynder
26. oktober 2001 - 11:10 #3
jeg er totalt ligeglad med point, jeg har næsten 30k af dem.

Og jeg ved hvordan man kan gøre, men jeg har ikke en skrifligt forklaring, for jeg gør ikke i pirat divx film.
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
26. oktober 2001 - 11:10 #4
Jeg mener at have hørt at du bare kan anvende winRAR til at spanne filen ud i 700 MB og 10 MB og derefter brænde to cd-er
Avatar billede tazmanian Nybegynder
26. oktober 2001 - 11:14 #5
disky>> hmmm, hvem fanden har pisset på din sukkermad? Hvis du ikke er interesseret i at svare, synes jeg du skal holde dig væk fra mine spørgsmål. Det er sgu\' da en underlig holdning at lægge for dagen. Jeg gjorde pænt opmærksom på, at jeg ikke kunne bruge dit svar, og så bider du hovedet af mig. Lighten up!
Avatar billede tazmanian Nybegynder
26. oktober 2001 - 11:16 #6
johnschmidt>> som jeg forklarede disky, er jeg ude efter, hvordan jeg opnår det korrekte færdige resultat, så hvis du kan fortælle mig, hvordan jeg gør, vil jeg være dig taknemmelig. ;o)
Avatar billede keysersoze Guru
26. oktober 2001 - 11:17 #7
ja - enten skal du rekomprimere hele filmen eller klippe noget fra... du kan dog prøve at pakke den i en zip-fil - dette burde kunne spare lige omkring 10 MB
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
26. oktober 2001 - 11:19 #8
ok. lige et opklarende spørgsmål.. Er det korrekt forstået at du ønsker en disk med de første 700 Mb i avi format og en disk med de resterende 10 MB. Altså hvor du bare flytter de sidste 10 MB over på en anden disk uden hensyntagen til hvor du \"cutter\" filmen??
Avatar billede tazmanian Nybegynder
26. oktober 2001 - 11:21 #9
Okay, jeg har åbenbart ikke forklaret mig ordentligt.
Jeg er ude efter at få lagt en film på 710MB ned på en 700MB CD uden at overburne. Hvis det kan gøres ved at klippe lidt af filmen af, vil jeg helst det. Hvis jeg kun kan gøre det ved at rekomprimere filmen, må jeg jo gøre det. Uanset hvad, er jeg ude efter en beskrivelse af hvilket program, jeg skal anvende, samt de nøjagtige indstillinger og handlinger jeg skal foretage.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2001 - 12:29 #10
Det kan ikke lade sig gøre, hvis filen skal kunne afspilles fra cd\'en. Man kan nemlig ikke splitte en DivX-film.

Hvis dette er ligegyldigt, kan du bruge fx. WinRar til at pakke filmen ned i 2 filer som så kan brændes.
Avatar billede tazmanian Nybegynder
26. oktober 2001 - 12:31 #11
Filmen SKAL kunne afspilles fra CD\'en.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2001 - 12:34 #12
Så er der kun 1 mulighed. Filmen skal dekomprimeres og komprimeres med en bitrate, der får den til at fylde 700Mb. Prøv evt. at kigge på www.divx-digest.com
Avatar billede double-g Juniormester
26. oktober 2001 - 12:34 #13

Åben filmen i VirtualDub
http://www.virtualdub.org/index

tryk ctrl+c
vælg DivXcodec 4.0
vælg configure
Sæt -output video bitstream at : lavere end filmen er i forvejen(formodentligt et sted mellem 900 og 1000)
ok
tast F7 og gem filen

Avatar billede double-g Juniormester
26. oktober 2001 - 12:35 #14

Du kan også smide lidt af startern og slutningen væk med VirtualDub, hvis du skulle få lyst til det.

Avatar billede tazmanian Nybegynder
26. oktober 2001 - 12:40 #15
double-q>> jeg har allerede forsøgt at smide lidt af slutningen af, men det mislykkes. Hvordan gør jeg (se mine andre kommentarer).
Avatar billede double-g Juniormester
26. oktober 2001 - 18:50 #16

Du kan finde en vejledning her:
http://www.vcdhelper.com/virtualdubedit.htm

Avatar billede tazmanian Nybegynder
27. oktober 2001 - 01:55 #17
double-q>> kan ikke få dit link til at virke

jeg har selv snuset lidt rundt og fundet ud af, at der findes en efterfølger til VirtualDub, som hedder NanDub (www.nandub.org).
hvis jeg benytter direct stream copy i den, bliver mit output perfekt.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2001 - 01:55 #18
Jeg undrer mig lidt over, at du afviser samtlige svar, når det er de rigtige, du har fået.
Avatar billede tazmanian Nybegynder
27. oktober 2001 - 01:57 #19
ufc>> se mit eget svar
jeg har prøvet alt muligt i VirtualDub men intet virkede, men det gør det altså i NanDub, ved ikke hvorfor, men sådan er det
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2001 - 02:00 #20
Jeg er generelt ligeglad med points, men du burde have delt de 30 point ud alligevel, da der er mange, der har forsøgt at hjælpe. Dette er også point værd. Du risikerer, at folk ikke vil hjælpe en anden gang, hvis de tror, at du kun accepterer et svar fra dig selv.
Avatar billede tazmanian Nybegynder
27. oktober 2001 - 02:11 #21
jeg er fuldstændig enig med dig i, at folk skal have point for at svare ... så længe deres svar er brugbare. jeg var måske lidt hurtig på aftrækkeren - double-q har fortjent nogle point, så hvis du henvender dig hér med en comment opretter jeg nyt spm til dig, 10 point.
derimod er ingen andre svar brugbare ... john og keyser\'s forslag hjælper mig ingen vegne da jeg tydeligt be\'r om svar udelukkende omkring videoredigering. dine svar er desværre heller ikke brugbare, det er jo ikke korrekt det du skriver, man kan godt splitte en DivX med NanDub
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2001 - 02:21 #22
Hvordan splitter du med NanDub?
Avatar billede tazmanian Nybegynder
27. oktober 2001 - 02:25 #23
nøjagtigt som i VirtualDub.
åbn din film, sæt både audio og video til Direct Stream Copy (audio står til det som standard), vælg det af filmen, du vil gemme ved at sætte selection start og end og gem så som avi-fil.
mit problem var bare, at når jeg gjorde det i VD blev den nye film dårlig, som regel hakkede den meget
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2001 - 02:27 #24
Så splitter du heller ikke. Så pakker du den ned til en ny fil. Når du splitter, deler du en fil til 2 eller flere dele som så kan afspilles, og det kan du ikke. Derfor er mit svar altså korrekt.
Avatar billede tazmanian Nybegynder
27. oktober 2001 - 02:34 #25
okay, så er vi vist over i mundhuggeri.
jeg er ikke interesseret i at starte et verbalt slagsmål. jeg ville gerne tilbyde dig point som plaster på såret, så vi kan komme videre herfra, men du skriver selv, du er ligeglad med dem.
kan vi ikke stoppe det hér og så lover jeg at passe lidt bedre på fremover, inden jeg afviser svar. ok? har virkelig ikke været interesseret i at træde nogen over tæerne, så lad os afslutte det med at konstatere, at en mulig løsning er at benytte NanDub, når VirtualDub ikke fungerer, og at vi alle skal være mere generøse med vores point.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2001 - 02:38 #26
Det er helt ok. Mange herinde har det bare med at spørge om alt muligt og derefter afvise alle svar. Derfor reagerer jeg, men held og lykke med dit projekt.
Avatar billede tazmanian Nybegynder
27. oktober 2001 - 02:40 #27
ok og tak ;o)