Avatar billede quarter Nybegynder
25. oktober 2001 - 20:14 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Format c: Winxp

Hvordan får jeg lavet en format c: med winxp installeret? Jeg kan jo ikke exit to dos, og kan heller ikke få startet op i kommandoporompten, så den kan få adgang til c drevet.
Avatar billede makse Nybegynder
25. oktober 2001 - 20:16 #1
Hent og lav en startdiskette, og start op på den.
Link: http://www.user-friendly.net/ftp/pub/Boot%20Disks/boot98.exe
Avatar billede makse Nybegynder
25. oktober 2001 - 20:16 #2
Hvis du kører med NTFS bliver du nød til at Fdisk\'e harddisken.
Avatar billede jgk Nybegynder
25. oktober 2001 - 20:25 #3
http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/NTFSDOS.shtml
Så har du adgang fra dos til NTFS
Avatar billede hadaps Nybegynder
25. oktober 2001 - 22:50 #4
Du kan også bare installere win2000 oven i og så sige at den skal konvertere til fat32 og så bare restte comp lige når den er færdig med det, og så kan su bare boote op på alm. startdisk og formaterer
Avatar billede hadaps Nybegynder
25. oktober 2001 - 22:50 #5
har aldrig haft succes med sådanne prgm som jgk henviser til
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2001 - 09:03 #6
Partitin magic 7,0 har ingen prob. med at formatere c, også selv om Winodws XP er installeret.

kharder
icq# 71258492
www.expertftp.subnet.dk
www.expertftp.on2u.dk
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2001 - 09:04 #7
Det skulle også kunne lade gøre at formatere c i forbindelse med nyinstallation af xp på samme drev.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2001 - 11:42 #8
quarter fik du løst det ellers så har du mit icq #