Avatar billede zarthax Nybegynder
25. oktober 2001 - 09:10 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Ros i stor stil samt et forslag

ref. http://www.eksperten.dk/spm/125156

Med udgangspunkt i ovenstående link ønsker jeg mig en \"goodwill\" knap, hvor folk der blæser på point og gør en extra indsats, har mulighed for et lidt anderledes point system.

Jeg ved at der er mange af jer derude der har gjort noget der ligner det pelkjaer har gjort for mig og i fortjener virkelig noget der er lidt ekstra da det giver jævne folk en mulighed for at følge med.

Dette er ikke en kritik af nogen som helst blot en fremhævelse af dem der gør lidt mere for lidt mindre .... og dem er der heldigvis en hel del af :)
Avatar billede limemedia Nybegynder
25. oktober 2001 - 09:15 #1
vi burde have mulighed for at \"rate\" en svarer ligesom det er muligt i hajbassinnet... Således det ikke kun er point der tiltrækker brugere men det at give et ordentligt svar der giver en ordentlig karakter fra spørger.
Avatar billede isl19960 Nybegynder
25. oktober 2001 - 09:17 #2
Jeg ved ikke om det er særlig nødvendigt med sådan en knap - efter lidt tid her på eksperten lærer man folk at kende - man ser hurtigt hvem der jagter point og hvem der jagter løsninger :)

Det bunder vel egentlig også lidt i at der er gået lidt point-inflation i den... nogen afgiver temmelig mange point for temmelig lidt...
Avatar billede zarthax Nybegynder
25. oktober 2001 - 09:19 #3
Lidt ala en 13 skala .....
Ligesom dengang i folkeskolen .... eller noget der ligner.....
Avatar billede isl19960 Nybegynder
25. oktober 2001 - 09:19 #4
... det er jo egentlig lige så meget personer som dig selv der gør at man gør lidt mere for at løse dine problemer - alt for mange sætter ikke pris på den hjælp man yder - næsten ligemeget hvor meget man gør...
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
25. oktober 2001 - 09:19 #5
Hørt hørt

Det kunne være rart at kunne rate en bruger på hans/hendes arbejdes kvalitet, ikke bare i mængden af point.

Det kunne også være med til at folk gjorde mere ud af deres svar, for at få en bedre rate.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
25. oktober 2001 - 09:49 #6
Jeg tror det er en dårlig idé, men en god og medmenneskelig tanke fra en taknemmelig spørger :). Alene din afsluttende kommentar til \'pelkjaer\' varmer ham / hende helt sikkert om hjertet - FLOT !

Hvis vi bevæger os ind på at \'kvalitets-rate\' hinanden bør det ske ud fra en fælles referenceramme og en sådan vil kræve et regelsæt. Det regelsæt vil blive utrolig kompliceret og nok i realiteten umuligt at formulerer og ikke mindst i modstrid med den herskende kultur her på sitet.

Som \'isl19960\' så rigtigt er inde på, så lærer vi hinanden at kende og kan selv fornemme hvem det er vi \'svinger\' sammen med og hvorfra \'kvalitetssvarene\' kommer.

Det vi kan gøre er at holde vores egen \'sti\' ren og behandle hinanden med respekt og venlighed. Vi har alle noget at byde på, også selv om man er en \'umulius\' på nogle områder. Og dette at \'bytte\' kompetencer og viden er den centrale ånd på Eksperten, hvor pointsystemet \'blot\' er et betalingsmiddel.

Men tak for din, i bund og grund, smukke tanke :)

/Tony
Avatar billede zarthax Nybegynder
25. oktober 2001 - 10:15 #7
-->tony_breindal
Jeg kan godt se den store problematik med regelsættet og jeg giver dig 100% ret.

Men det der med at man \"kender\" hinanden og kan skille hinanden ud, er ikke noget en ny bruger kan bruge.
....Men jeg kan godt se problemet i mit forslag ..

men under alle omstændigheder vil jeg sætte mig ned og finde en overskuelig løsning på et teoretisk plan. For de mennesker vi omtaler i denne tråd, er nogen der gør noget ekstra for andre uden at tænke over hvem de er og hvor mange point der gives.
De personer BØR have en eller anden for for positiv anmærkning der ikke har noget med point at gøre, da point systemet er ved at blive undermineret af overdrevnt pointgiveri.

Jeg har selv hørt til den gruppe der gav store point for små svar. Det har jeg dog geldigvis lært af, men det er ikke alle der gør det. :(

Men som sagt, vil jeg lægge hovedet i blød og finde en løsning. snarest.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
25. oktober 2001 - 11:33 #8
Og jeg siger tak for roserne ;-)
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
25. oktober 2001 - 11:49 #9
pelkjaer >> En flot og velfortjent buket :)

mandator >> \"... er ikke noget en ny bruger kan ...\" Det tror jeg er lidt et temperamentsspørgsmål. Nogle \'snuser\' sig lidt frem inden det første spørgsmål stilles, andre fare lige i flæsket på os - og OK pyt med det :) Langt de fleste \'retter sig ind\' efter ånden på sitet (med tiden :) Og i bund og grund er det ret ligemeget (synes jeg), om denne eller hin har fået 200 point for \'ingenting\'. Vi har jo i sidste ende nok alle en fornemmelse af om vi har \'fortjent\' vores point eller ej ...
Avatar billede zarthax Nybegynder
25. oktober 2001 - 12:50 #10
-->tony_breindal

Det har du selvfølgelig ret i ... hmmm
...jeg stiller mig rettet :)
Avatar billede parazite Nybegynder
25. oktober 2001 - 12:53 #11
mandator : Kunne være rart med en kommentar til http://www.eksperten.dk/spm/125285 - du skriver med nøjagtig samme tegnsætning o.l., og besvarer egentlig for brugeren bornholmerne. God forklaring?
Avatar billede zarthax Nybegynder
25. oktober 2001 - 14:07 #12
Ja da :)
\"bornholmerne\" tilhører min kæreste :)
Hun er træt af at jeg kyler point ud til højre og venstre, så hun oprettede sin egen for nogen tid siden :)
Avatar billede parazite Nybegynder
25. oktober 2001 - 14:33 #13
mandator : Godt! :) Så er alle glade.
Avatar billede zarthax Nybegynder
25. oktober 2001 - 14:42 #14
:) :)

Men jeg er glad for at du spørger :)
Det betyder du er opmærksom :)
Avatar billede parazite Nybegynder
25. oktober 2001 - 14:49 #15
mandator : Tjoeh... desværre kan man være lidt for opmærksom nogen gange. :)
Avatar billede zarthax Nybegynder
25. oktober 2001 - 14:51 #16
Det er bare ok :) .... du spørger da i det mindste først :)
Avatar billede parazite Nybegynder
25. oktober 2001 - 14:56 #17
Heh, altid! :)
Avatar billede zarthax Nybegynder
27. oktober 2001 - 02:00 #18
Endnu engang er jeg udsat for enorm hjælpsomhed:
ref: http://www.eksperten.dk/spm/126067
Point startede med 30.

Hvis der er andre der oplever noget lign. så læg et link til indlæget her .....
Jeg er igang med at lave noget på nettet om fremhævelser af de personer som hele denne tråd handler om. :)
På forhånd tak :)
Avatar billede limemedia Nybegynder
27. oktober 2001 - 06:05 #19
Jeg synes da jeg ydede god service i http://www.eksperten.dk/spm/125719 - dog mange point på spil... Men at fremhæve sig selv er øhmm... :) ny pyt, jeg er vant til at blive spammet/floodet osv osv
Avatar billede zarthax Nybegynder
29. oktober 2001 - 08:33 #20
Enig med dig LJweb ... 3 timer + lidt, sad du og knoklede.... dog for en pæn sum point ...

Det er ok at fremhæve sig selv, når der bliver \'bedt\' om det i en tråd :)
Avatar billede wwc Nybegynder
02. november 2001 - 16:48 #21
Jeg oprettede egentlig min bruger for at stille et spørgsmål: Hvor kan jeg finde en gratis ASP hostingservice?
det gav jeg 300 point for!!!!
Men senere fandt jeg ud af at det spørgsmål allerede var besvaret 20-30 gange før *hulk*.
Og nu er jeg så gået over til PHP!!!!!
Avatar billede zarthax Nybegynder
03. november 2001 - 02:36 #22
Så skete det igen :)
ref. = http://www.eksperten.dk/spm/128992

Bruger timer på at hjælpe og siger nej tak til point når problemet er løst :)

Ros, ros, ros, ... det kan ikke siges nok :)
Avatar billede zarthax Nybegynder
29. juni 2002 - 15:23 #23
At lukke *:-)