Avatar billede apc Nybegynder
24. oktober 2001 - 21:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

laaaaaangsom scanner

Hej,
> Jeg har en scanner som er utrolig langsom. Den er af fabrikat Compeye type Smartkey. Med en opløsning på 300 DPI tager det ca. 5 min. at scanne et farvebillede. Scanneren er tilsluttet parallelporten. Jeg har prøvet alle mulige SW indstillinger men intet hjælper. I forbindelse med tilslutningen skal PC\'ens BIOS opsætning stilles til EPP-mode, hvilket jeg
tilsyneladende ikke kan i min PC. Har denne indstilling noget med hastigheden at gøre, og hvad kan fejlen ellers være?
På forhånd tak for hjælpen.

Carl
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. oktober 2001 - 21:57 #1
Har du ECP+EPP så prøv der og sæt den til at bruge DMA
Avatar billede ztyxx Nybegynder
24. oktober 2001 - 21:59 #2
måske et dumt spørgsmål, men hvor mange RAM har du?
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. oktober 2001 - 22:00 #3
768Mb
Avatar billede apc Nybegynder
25. oktober 2001 - 08:13 #4
Hvordan stiller man ECP+EPP til at bruge DMA?
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. oktober 2001 - 09:14 #5
Ja, nu er det jo parallelporten du bruger og der er faktisk mulighed for at sætte den til DMA 1 eller 2 i bios, men der er ingen garanti for at det virker på din scanner, men prøv det!

Hvorfor ville du vide hvor meget ram jeg har!
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. oktober 2001 - 09:15 #6
ECP+EPP og DMA skulle være i samme bios menu!
Avatar billede donleavy Nybegynder
26. oktober 2001 - 09:55 #7
Husk at hastigheden for parallelporten også kan indstilles. (højreklik DENNE COMP / egenskaber / enhedshåndtering / porte / LPT1 / etc.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. november 2001 - 12:24 #8
Takker for pointene!

www.fotx.net/retaxes