Avatar billede tra-la Nybegynder
24. oktober 2001 - 11:52 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

icon på taskbar

Halløjsa.
Jeg har et lille problem, som efterhånden er vokset mig over hovedet !!
Hvordan får jeg vist et icon nede på taskbaren sammen med programnavnet ??

På forhånd tak

tra-la
Avatar billede vildmule Nybegynder
24. oktober 2001 - 11:55 #1
Avatar billede tra-la Nybegynder
24. oktober 2001 - 11:59 #2
Spørgsmålet du henviser til er ikke på taskbaren, men til højre for den !!!

MVH

tra-la
Avatar billede vildmule Nybegynder
24. oktober 2001 - 12:06 #3
Nåå, du skal bare ændre iconet på formen
Avatar billede vildmule Nybegynder
24. oktober 2001 - 12:08 #4
og vælg showintaskbar=true også i formen
Avatar billede tra-la Nybegynder
24. oktober 2001 - 12:26 #5
Hejsa igen vildmule, og tak for det hurtige respons.
showintaskbar er som default = true. Alligevel vises ikonent ikke.
Men det var umiddelbart også mit bud.

MVH

Torben
Avatar billede vildmule Nybegynder
24. oktober 2001 - 12:35 #6
har du prøvet

form.showintastbar = true

?
Avatar billede tra-la Nybegynder
24. oktober 2001 - 13:05 #7
Hejsa
form.showintaskbar=true vil gøre nøjagtigt det samme som at sætte showintaskbar=true i property vinduet. Det er jo den samme property der henvises til.
Afprøv evt. dette med immidiatevinduet hvor du aflæser propertyen.
Nix du, det er en eller anden dum detalje jeg har overset, og som p.t. er umulig for mig at finde frem til.
Jeg ved at hvis det var Delphi, skal man sætte et flag når man compilere programmet.

MVH

tra-la
Avatar billede vildmule Nybegynder
24. oktober 2001 - 13:29 #8
ok, jeg giver op.
Avatar billede simon_jacobsen Nybegynder
24. oktober 2001 - 20:37 #9
der plejer at komme et icon ved siden af teksten af sig selv forstår ikke det ikke virker.
har du prøvet og test det på en anden comp ?
det kan være dit VB der er noget i vejen med jeg kan ikke se en anden forklaring.
Avatar billede tra-la Nybegynder
25. oktober 2001 - 13:22 #10
Ok,ok. Set i bakspejlet kan jeg godt se at der har manglet en yderst vigtig detalje fra min side (sorry).
Propertyen controlbox er sat til false, da jeg ikke ønsker man kan lukke programmet blot ved at klikke på krydset. Dette medfører desværre at ikonet ikke vises.
Hvis en eller anden alternativt ved hvordan man \"disabler\" krydset (closebutton) vil dette også udløse pointene.

MVH

tra-la
Avatar billede simon_jacobsen Nybegynder
25. oktober 2001 - 17:23 #11
Avatar billede cellaneous Nybegynder
26. oktober 2001 - 18:24 #12
du kan jo også tjekke i query unload om brugeren har klikket på X\'et (hvis du ikke disabler det) og så give en fejlbesked om at programemt ikke kan lukkes og bla bla bla - det er måske mere brugervenligt? samtidig kan du jo tjekke om du vil gemme programmet for ctrl+alt+del for at sikre dig programmet kun kan lukkes på den måde du ønsker
Avatar billede tra-la Nybegynder
29. oktober 2001 - 09:33 #13
Halløjsa Simon
Tusind tak for en grydeklar løsning. Det virker jo !!!
Cellaneous har også en løsning der kan løse problemet, men pointene gives efter \"først til mølle princippet\" (sorry).
Jeg lukker spm.

MVH

tra-la
Avatar billede simon_jacobsen Nybegynder
29. oktober 2001 - 09:55 #14
tak for point :)
Avatar billede cellaneous Nybegynder
30. oktober 2001 - 16:14 #15
du behøver ikke sige sorry :-) min løsning var mere en \"omvej\" og det vigtigste er du fik noget du kunne bruge.