Avatar billede janbb Juniormester
22. oktober 2001 - 11:58 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

video out/ billeder i bib til tv

Har en et video out-stik på min computer, der ligner det jeg har på min kamerasokkel og forsøgte derfor (med den samme ledning at forbinde den til videostikket på tv.Der lader ikke til at være andet signal der kommer igennem en lidt flimmer under opstart.Har ikke ved en hurtig søgning kunnet finde noget i hjælp.Går ikke ud fra det kan være særlig kompliceret.Er det noget med skærme eller er der nogen der ku gi et lille hint.Er det kun i fuldskærmsmodus eller er det ledningen elller kræver det et konverteringsprogram ?.Bruger windows me.
Avatar billede msmows Nybegynder
22. oktober 2001 - 12:49 #1
Flere oplysninger, hvilket grafikkort især.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
22. oktober 2001 - 16:42 #2
Hvis du har et grafikkort der ikke er et såkaldt dualhead, så skal du aktivere tv-out porten i opsætningen for grafikkortet/skærm egenskaber!

Der skulle være mulighed for at switche ved hjælp af 3 hurtig taster - det er i hvert fald meget almindeligt!
Avatar billede janbb Juniormester
22. oktober 2001 - 18:04 #3
Er nu kommet ind i: Egenskaber for skærm - Egenskaber for Trident Cyberblade Ai1 AGP - og følgende muligheder foreligger:

Display device: hvor der aktuelt er krydset af i LCD (der er osse mulighederne LCD/CRT samt CRT og endelig TV.
Den anden indstillingsmulighed er Multimonitor-device, hvor der er krydset af i LCD/CRT og den anden mulighed der kan vælges er LCD/TV ...
Er det denne sidstnævnte der skal vælges ?
Endelig er der en sidste indstillingsmulighed \"TV-standard, hvor den er anbragt i PAL (man kan osse vælge NTSC).
Avatar billede msmows Nybegynder
22. oktober 2001 - 18:52 #4
Det skal være pal.
Lyder lidt spooky, en lcdskærm er en fladskærm. Prøv at vælge LCD/TV da der nu er valgt LCD og det tilsyneladende virker.
Avatar billede janbb Juniormester
22. oktober 2001 - 22:22 #5
Det er ikke spooky - det er en bærbar.Har prøvet LCD/TV og det virker ikke.Der må være flere ting der skal med.. Hvad mener \"de\" med CRT ?.
Avatar billede janbb Juniormester
23. oktober 2001 - 01:55 #6
Man skal osse stille device på TV.Tak for hjælp.
Avatar billede msmows Nybegynder
23. oktober 2001 - 12:51 #7
CRT = catode ray tube = et ganske alm. billedrør.