Avatar billede tille Nybegynder
21. oktober 2001 - 16:02 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

kan en avi fil blive for stor?

jeg har optaget 45 minutter ned på en harddisk, uden kompression, det blev 2.5 GB, nu kan jeg ikke åbne den

Fejlen der gives af windows media player er:
\'No combination of filters could be found to render the stream(error=80040218)\"

test af optgelser på kun 5-10 minutter havde ingen problemer

Er der en fysisk grænse for størrelsen på avi filer?

nogen ideer til hvordan jeg kan få klippet stumper ud af filmen jeg kan bruge til noget?
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2001 - 16:09 #1
Nej, dit problem er, at din afspiller til avi-filer mangler det codec, du har lavet filen med. Den kan ikke afkode og vise filmen.
Avatar billede tille Nybegynder
21. oktober 2001 - 16:11 #2
ufc: jamen hvorfor kunne den så med mine test, og bagefter lavede jeg endnu en 45 minutters fil, hvor den eneste forskel var kompressionen og den kunne den godt vise.

Avatar billede makse Nybegynder
21. oktober 2001 - 16:14 #3
Hvis du kører med Fat32, må den ikke være mere end 2GB.
Bruger du NTFS ligger problemet et andet sted.
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2001 - 16:14 #4
Brugte du samme afspiller til test og af den færdige fil? Prøv at installere divx-codec\'et som findes her: www.divx.com

Film i divx-format varer omkring 90 min og disse kan man sagtens afspille.
Avatar billede tille Nybegynder
21. oktober 2001 - 16:20 #5
jeg er lidt på udebane med det her video sjov, så her er lidt ekstra info

jeg optager med \'webcam control center\' 320x240 (SIF)  (er SIF codec?)

når jeg vil komprimere står den på \'cinepak Codec af radius\'

jeg prøver at flytte filen til et NTFS drev
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2001 - 16:28 #6
Så er det cinepak codec\'et din afspiller mangler. Prøv evt. at komprimere den med DivX.
Avatar billede msmows Nybegynder
21. oktober 2001 - 16:52 #7
Det nytter ikke at flytte filen til et ntfs-drev, den skal oprettes der. Ellers er den jo allerede \"invalid\".
Avatar billede tille Nybegynder
22. oktober 2001 - 08:01 #8
ok, det ser ud til at være størrelsen på filen der er problemet

kan jeg med en hex editor blot klippe det overskydende væk? eller skal jeg rette i headeren for at det virker?
Avatar billede msmows Nybegynder
22. oktober 2001 - 11:47 #9
Ret i headeren, men det kan være svært.
Avatar billede tille Nybegynder
25. oktober 2001 - 14:26 #10
ok filstørrelsen var problemet, headeren lod sig ikke editere så jeg kunne få noget brugbart ud af det, jeg må jo bare lære til næste gang, at sådan er det.

Avatar billede mindblower28 Nybegynder
27. oktober 2001 - 22:44 #11
Check programmet virtualdub ud - Så vidt jeg husker, så er det istand til at omgå 2GBs begrænsingen, dog op til max. 4 GB.

Virtualdub er også istand til at grabbe direkte...

VH

Jesper