Avatar billede delphimann Nybegynder
21. oktober 2001 - 14:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

2tal newbie

Hej jeg er 2tal newbie...

Hvordan kommer jeg igang med Oracle ?! HVad skal jeg bruge at programmer ? og kender i nogle gode NewBie SIder ?!
Avatar billede nute Nybegynder
21. oktober 2001 - 15:14 #1
Avatar billede avnes Nybegynder
17. november 2001 - 21:12 #2
Hejsa delphimann

Det kommer lidt an på hvad du skal bruge databasen til. Hvis du er DBA, er Oracle Enterprise Manager (som følger med databasen) en god start.

Hvis du er SQL eller PL/SQL udvikler, er SQL*Plus (som følger med databasen) en god start, men Toad fra Quest Software er bedre.

Hvis du er Java udvikler, kan du bruge Oracle JDeveloper.

All denne software (bortset fra Toad) kan du finde på http://technet.oracle.com/
Her findes også all dokumentation
Avatar billede flodfarmer Nybegynder
20. november 2001 - 18:32 #3
Det ville måske også være en god ide at skaffe dig selv selve Oracle i en eller anden form, eventuel i personal oracle, hvor både SQL*plus og enten JDeveloper eller FormsDeveloper følger med (afhængig af version)
Avatar billede k_la Nybegynder
09. december 2001 - 11:25 #4
På Oracle\'s hjemme sider er der henvisninger til bøger og anden dokumentation  - med enkelte af bøgerne følger databasen i en 90 dages version.
Avatar billede professoren Nybegynder
21. januar 2002 - 12:36 #5
Oracle har mange produkter, men de fleste starter med developer (udvikling af database).
Developer2000 gives væk på CD, og du kan downloade en prøveversion (for windows, f.eks.) fra nettet...
Avatar billede delphimann Nybegynder
17. januar 2004 - 23:10 #6
lukker!