Avatar billede badguy Nybegynder
28. maj 1999 - 23:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mobiltelefoner: Nokia 6110 versus 6150 osv.

Hej

Jeg overvejer meget at købe en ny mobiltelefon snart...

Lige nu har jeg en Alcatel One Touch Pro med Sonofon taletid.

Jeg vil gerne have en ny telefon og beholde mit taletidsabbonnement.

Jeg har kig på en Nokia 6110, som jeg kan få til ca. 1500 kr (+ 500 i gebyr når man ikke opretter abbonnement).

Men når jeg sammenligner Nokia 6110 og 6150, så ser det ud som om at 6150 her en del flere funktioner osv.

Den er bare ca. 500 kr dyrere.

Jeg er en fattig skoleelev med job efter skoletid, så jeg er ikke lige millionær.

Er der nogen der vil komme med et begrundet svar på hvilken af de to jeg skal vælge?

Jeg bruger primært min telefon til at skrive beskeder, GISMO, ringe via SponsorFonen og modtage opkald.
(Og har tænkt mig at beholde mit Sonofon Taletids)

Kan det betale sig at give de 500 ekstra for den "store" eller er det ikke det værd?

(Jeg synes nemlig at 6110 er pænere.)

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede dma Nybegynder
29. maj 1999 - 12:24 #1
Mange af de ekstra funktioner du får i dyrere telefoner kan det ikke betale sig at købe. Det drejer sig f.eks. om infrarød overførsel så du kan sende email via mobiltelefonen direkte fra din bærbare computer. Det kræver at du har en bærbar PC med infrarød port samt et ekstra abonnement til Sonofon for at kunne lave dataoverførsel via mobiltelefon (kan ikke ske på taletidskort).
Mobiltelefoner er som PC'er: Der kommer hele tiden nye ting til billigere priser. Hold på dine SU-kroner og køb en rimelig billig telefon. Nokia er godt og stabilt!
Avatar billede badguy Nybegynder
29. maj 1999 - 13:47 #2
ja men 6150 har nogle lækre funktioner som jeg gerne ville have...
Avatar billede DaneX Praktikant
02. juni 1999 - 10:01 #3
I dit tilfælde ville jeg vælge 6110'eren, idet du vil beholde dit alm. taletidskort.
6150 har Dual-Band + infrarød port, hvilket du ikke vil få brug for.

Jeg har dog selv en 6150, men jeg kan også udnytte den fuldt ud, da jeg har bærbar med infrarød port.
Og den _er_ også lækker.

Men køb 6110'eren, hvis det er en af de to telefoner du vil købe :o)

Hvis du skulle bestemme dig for at du hellere vil have en Ericsson S868 eller en Motorola CD 920, så kan du jo lige give lyd fra dig, da jeg har et stk af hver telefon til salg :o)
Avatar billede badguy Nybegynder
03. juni 1999 - 01:44 #4
jeg køber en 6150 da jeg kan få den med personalerabat i expert... så set er ok
Avatar billede badguy Nybegynder
12. juni 1999 - 00:31 #5
er der nogen der kan fortælle mig hvad forskelllen så er på 6130 og 6150?
Avatar billede badguy Nybegynder
12. juni 1999 - 15:25 #6
hmm never mind, jeg har lige købt en 6150... den er ret fed!

de 3 gule etiketter som følger med, hvor skal de sidde?