Avatar billede racemus Nybegynder
19. oktober 2001 - 23:19 Der er 11 kommentarer

Problemer med tv-out

Da mit fjernsyn ikke klarede en tilslutning fra grafikkortet med s-vhs kabel særlig godt, valgte jeg at prøve den løsning med composite adapteren.

Men problemet er bare at nu kan jeg slet ikke få noget billede på fjernsynet (før var det s/h). Jeg har prøvet at skifte mellem de forskellige formater (pal-b, pal-g) uden held.

Jeg tror det hele er tilsluttet korrekt da der lige kommer lidt flimmer på skærmen i det øjeblik jeg prøver at få billedet over på fjernsynet.

Kører windows 2000 hvis det hjælper...
Avatar billede -zim- Nybegynder
19. oktober 2001 - 23:22 #1
Jeg har haft samme problem, men er hvist noget med at du skal sætte det op på dit grafik kort, et eller andet sted!!!
Avatar billede -zim- Nybegynder
19. oktober 2001 - 23:23 #2
Altså det med farverne!!!
Avatar billede racemus Nybegynder
19. oktober 2001 - 23:34 #3
-zim- kan du ikke forklare lidt nærmere??

Jeg har jo overhovedet ikke noget billede på fjernsynet.. Skulle der komme det bare ved at man ændrer på farverne?!
Avatar billede makse Nybegynder
20. oktober 2001 - 00:57 #4
Har du et grafikkort med et Nvidia Chipset, så prøv at hente TVTool eller TVCC2000
Link: http://www.tvtool.de/english/download_e.htm
Avatar billede msmows Nybegynder
20. oktober 2001 - 16:39 #5
Sikker på du har \"vendt\" adapteren rigtigt, altså at kondensatoren sidder i C (chroma) kablet ?
Avatar billede msmows Nybegynder
20. oktober 2001 - 16:41 #6
En noget mere avanceret, aktiv adapter er også en løsning. Diagrammet kan desværre ikke vises her, men jeg sender det da gerne.
Avatar billede racemus Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:17 #7
Den adapter jeg har, er en jeg har købt, så den burde jo virke, og det er bestemt ikke muligt at vende den forkert...

Men jeg vil da meget gerne se det diagram du har msmows!

Du kan sende det til; rasmusbj@hotmail.com
Avatar billede msmows Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:24 #8
Jeg har lagt det op på http://msmows.tripod.com/howto/
så andre også kan bruge det.
Avatar billede trygleren Nybegynder
29. oktober 2001 - 23:53 #9
Det lyder muligvis lidt for simpelt, men har du prøvet at hoppe ned i 16-bit farver? Det hjalp på mit G400. Jeg kan ikke afspille DivX i 2000 uden først at skifte ned i 16-bit farver.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
20. december 2001 - 16:33 #10
din maskine tror i øjeblikket at den skal sende et svhs signalt til din skærm, sæt den til component!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
10. januar 2002 - 15:44 #11
Sludder til compoosit, phono!