Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. oktober 2001 - 16:18 #1
Jeg mener bestemt ikke der skal oprettes en spilkategori på Eksperten. Dette har været oppe at vende mange gange.

Eksperten er et forum til udveksling af seriøs IT viden. Blev der åbnet kategorier til spil, ville de seriøse indlæg drukne i mængden af spil-indlæg, hvilket ville skræmme mange, jeg selv heriblandt, væk.

Der findes rigeligt med alternative fora til spil mv. Jeg plejer at opfordre folk til at benytte dem istedet.

(nu gider jeg ikke igen høre, at spil da også er seriøst. Det er noget bavl i denne sammenhæng).

Kan folk ikke få det banket ind, må de nøjes med Fri Debat kategorien. Her kan man jo desværre ikke forbyde folk at komme med denne type indlæg.

NanoQ
Avatar billede zarthax Nybegynder
19. oktober 2001 - 16:21 #2
.oO(kan man være andet end enig med nanoq? )Oo.
Avatar billede hotpop Novice
19. oktober 2001 - 16:40 #3
nanoq> nej og du fortsætter i den samme smøre hele tiden. Der er folk som trænger til hjælp til spil - dette være sig et spil der ikke kan køre på windows 2000 (her kunne en compatibility update være sagen - HOV! Nu bliver spil lige pludselig IT relateret!) Så drop det. Spil KAN blive IT-relateret - kan du se hvor jeg vil hen?
Personligt ser jeg gerne en spilkategori, da jeg ikke mener at det vil oversvømme eksperten i nævneværdig grad, da spørgsmålene jo allerede kommer i fri debat kategorien.
Avatar billede zarthax Nybegynder
19. oktober 2001 - 16:49 #4
Hmmm.... interessant pointe hotpop ... keep it on
Avatar billede smiske Nybegynder
19. oktober 2001 - 17:28 #5

Jeg må indrømme jeg er enig med Nanoq, det optimale ville være hvis holdet bag \"eksperten.dk\" kunne lave en side kun til spil, men det bliver måske lidt svært??*gg*

Jeg syntes at eksperten.dk er et forum for \"seriøs\" IT hjælp.  Beklager, men efter min mening hører spil hjælp ikke ind under her.

Alle de hardcore web fyre/damer må da kunne bikse noget sammen i stil med eksperten??? Ville gerne selv men så bliver det vist noget værre ged der fremkommer af det.*gg*  Dog vil jeg gerne hjælpe alt jeg kan hvis en melder sig til denne opgave....any takers???*gg*

//Henrik
Avatar billede prodic Mester
19. oktober 2001 - 19:36 #6
Jeg har lidt på den måde, at så længe spørgsmålene omhandler problemer med spil og ens hardware-problemer så skal spil-spørgsmål være velkomne.

Men hvis spil-spørgsmålene omhandler evt. løsninger til et spil, så mener jeg ikke at spørgsmålet hører hjemme på E.

Hvis der først bliver åbnet for mere generelle spørgsmål omkring spil så vil strømmen af den slags spørgsmål uundgåeligt blive størrere, og derved vil det omrindelige formål komme i baggrunden.
Og det har jeg det skidt med.!
Avatar billede hotpop Novice
19. oktober 2001 - 20:24 #7
prodic> Nemlig! spilløsninger hører ikke hjemme her (dog har jeg selv oprettet et spm. ang. et spil og løsning der til).
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. oktober 2001 - 20:26 #8
prodic, der kan jeg egentlig godt være enig med dig. Gælder jo også hotpot.

Det er spilløsninger, \"hvor finder jeg cheats\" osv. jeg specielt er træt af. Men dem tror jeg til gengæld også der vil komme MANGE flere af, hvis der bliver oprettet en decideret spilkategori. Det ville i så fald blive enddnu sværere at skældne hvad der hører hjemme, og hvad der ikke gør.

Personligt mener jeg der ikke skal gøres noget som helst. Lad det blive som det er idag.

NanoQ

Avatar billede hotpop Novice
19. oktober 2001 - 20:33 #9
nanoq> enig :)
Avatar billede prodic Mester
19. oktober 2001 - 20:36 #10
F.eks dette \"nye\" spørgsmål er helt fint med mig :
http://www.eksperten.dk/spm/123097

Så spil skal ikke forbydes, sålænge de på en eller anden vis omhandler problemer med hardwaren/softwaren.

Er glad for at \"vi\" er enige på det punkt. Er det ikke anden gang nu Hotpop? ;-) hehe
Avatar billede hotpop Novice
19. oktober 2001 - 20:37 #11
prodic> det tror jeg :)
Avatar billede zarthax Nybegynder
20. oktober 2001 - 14:20 #12
Kunne spilløsninger og cheats ikke få samme status som warez og serialz eller hvad de nu hedder ??
Avatar billede NanoQ Nybegynder
20. oktober 2001 - 14:25 #13
Det ville være svært at gennemskue for mange. Warez, serials mv. er jo i strid med dansk lovgivning. Derfor slåes hårdt ned på sådanne ting.

Jeg foretrækker personligt bare at gøre folk opmærksomme på, at de nemmere får svar på deres spørgsmål i deciderede spil forummer.

NanoQ
Avatar billede prodic Mester
20. oktober 2001 - 14:31 #14
Enig med NanoQ!

Vi kan ikke \"anmelde\" de stakkels mennesker der opretter en spørgsmål omkring en løsning uvidende om at det er ulovligt herinde. Det virker ret tåbeligt at en forespørgsel omkring et spil\'s løsning skulle være ulovligt.
Avatar billede prodic Mester
03. november 2001 - 14:15 #15
Skal vi snart lukke?
Avatar billede zarthax Nybegynder
29. juni 2002 - 15:22 #16
Lang lukketid grundet fravær fra nettet.... sorry :-/