Avatar billede a-tot Nybegynder
19. oktober 2001 - 10:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælpe tekst for nye brugere ønskes !!!

Hej eksperten (alle i som arbejer bag facaden)
Jeg er ny bruger af eksperten, og har følgende ønsker / forslag:

Jeg kunne godt ønske mig lidt vejledende tekst på den side der vises når der skal tages stilling til om et svar er dækkende eller ej.

Og en vejledning om hvordan man fordeler points mellem de enkelte svare, savner jeg også (pt. ikke fundet)

Det er muligt at oplysningerne findes et eller andet sted (de andre kan jo finde ud af det), men evt. en link under \"Generelt\" eller i top menu\'en.
Hilsen A-tot

PS. Eksperten er bare en brand god ide, sådan !!!!
Avatar billede mortenzeuthen Nybegynder
19. oktober 2001 - 10:30 #1
jeg er også ny bruger..

kan jeg lokke dig til lige at forwarde dit svar dit svar, hvis/når du får et, til
mortenzeuthen@yahoo.com  ?

på forhånd tak

morten
Avatar billede hotpop Novice
19. oktober 2001 - 10:34 #2
\"Point\"
Når du opretter dig som bruger på Eksperten får du tildelt 300 point, som du med det samme kan bruge til at \"betale\" eksperterne for svar. Du bliver, når du stiller et spørgsmål, bedt om at angive hvor mange point et rigtigt svar er værd. Der er givet forslagene \"nemt\", \"medium\", og \"svær\" med henholdsvis 15, 30, og 60 point. Herudover kan du vælge selv at definere, hvor mange point det HELT rigtige svar giver. Eftersom du starter med kun 300 point, er det en god idé at holde lidt igen, så du ikke løber tør for point for hurtigt. Omvendt vil mange point tiltrække flere eksperter, og du vil formodentligt få et bedre svar hurtigere. Det skal man lige vænne sig til.
Når du har modtaget et eller flere svar, skal du hurtigst muligt afgøre, om der er én som har gjort sig fortjent til de udlovede point. Du kan også dele de udlovede point mellem flere eksperter (forklaring nedenfor). Ydermere har du mulighed for at give flere point, end du først udlovede. Dette er aktuelt hvis du føler eksperten som svarede, har ydet en ekstraordinær indsats, og givet dig mere end du havde forventet.

Generelt kan det siges at point systemet er baseret på gensidig respekt og tillid. Misbruges denne tillid, vil de øvrige brugere på Eksperten, hurtigt gøre os opmærksom på det, så brug det med omtanke !

Som sagt kan de udlovede point deles mellem flere eksperter. I tilfælde hvor du f.eks. deler 100 point mellem 3 eksperter, vil de umiddelbart modtage 33 point hver. Det sidste point er ikke synligt på sitet, men fordeles med 0,33333 til hver. Således går det retfærdigt til !

For hver dag du er tilmeldt Eksperten som bruger, får du 5 point tilskrevet din konto. Således løber du ikke tør, selvom du ikke er ekspert selv. Det betyder blot, at du må vente nogle dage med at være aktiv igen, hvis du har været lidt for spørgende/gavmild i en periode.

Øverst til venstre, lige under logoet, kan du se hvor mange point du har, og her kan du også se hvor mange point, du samlet har udlovet for at få svar.

Avatar billede j.robert Nybegynder
19. oktober 2001 - 10:34 #3
Når du har oprettet en kommentar eller spørgsmål får du automatisk svar på email, når der laves et nyt svar eller en kommentar.
Avatar billede hotpop Novice
19. oktober 2001 - 10:41 #4
a-tot> ja dette står under information. Du kan finde det du vil vide her på sitet om selve sitet.
Dog er der en undtagelse: Hvis du ikke har fået tilstrækkelig svar på dit spørgsmål, kan spørgsmålet lukkes uden at du selv mister point nemlig ved at lave et svar selv og acceptere dit eget svar. Dette er dog noget du ikke skal gøre for tit, da du så vil blive anklaget for snyd :)
En anden god ting er, at hvis du afviser et svar må afvisningen gerne begrundes, så vi har bedre mulighed foe at hjælpe videre.
P.s. Velkommen til :)
Avatar billede hotpop Novice
19. oktober 2001 - 10:42 #5
Her finder du en beskrivelse af eksperten: http://www.eksperten.dk/info_beskrivelse.phtml
Avatar billede a-tot Nybegynder
19. oktober 2001 - 13:29 #6
Hej hotpop
Jeg har læst den tekst du bruger i dit svar, men der står intet om hvordan man udvælger hvilke svare der skal have poin, og hvornår. Og som du kan se er der ifølge nedenstående udskrift ikke mulighed for at vælge / dele point mellem de enkelte svare. Så jeg har desværre ikke fået (forstået) svar/et.

UDSKRIFT FRA SVARSIDE
--------------------------------------------
Som spørger har du nu følgende muligheder: Accepter / Afvis svar fra : hotpop
--------------------------------------------

Hvis jeg accepter går alle points til XX
Hvis jeg afviser stopper XX med at hjælpe mig.
Derfor mangler jeg en mulighed, nemlig \"Jeg prøver dit forslag, afvent resultat\" Så kan svaren se at jeg afprøver dennes forslag.

Jeg skal nok læse http://www.eksperten.dk/info_beskrivelse.phtml ,med har bare ikke lige tid nu. (Arbejdet kalder)

Avatar billede j.robert Nybegynder
19. oktober 2001 - 13:33 #7
Istedet for at acceptere eller afvise kan du selv indlægge en kommentar indstil du har det tilfredsstillende svar.

Du kan vælge \"avanceret\" point givning lige over din textbox til højre.

Når du vælger avanceret kan du udvælge, hvor mange point de enkelte svar skal have.
Avatar billede all-technology.com Nybegynder
19. oktober 2001 - 14:06 #8
Hej a-tot.

Det er vist mest normalt at give point til
den der først poster et svar som løser dit
problem.
Avatar billede a-tot Nybegynder
20. november 2001 - 08:43 #9
Hej alle deltagere
Tak for jeres deltagelse og svar.
Jeg tror jeg har forstået systemet nu, men håber dog stadig på lidt bedre vejledning for de tunge drenge.

a-tot