Avatar billede annenokia Nybegynder
19. oktober 2001 - 02:17 Der er 42 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan laver jeg en FLOT hjemmeside?

Hvordan laver jeg en flot gratis  hjemmeside og hvad skal jeg bruge?
Der skal være animation og lyd
Kun 100 point til den der kan hjælpe mig*S*
Igen på forhånd tak
      Anne
Avatar billede jokn Nybegynder
19. oktober 2001 - 02:21 #1
www.builder.dk
www.prodic.dk
www.html.dk

der kan du finde en masse oplysninger
Avatar billede Beach Mester
19. oktober 2001 - 02:23 #2
Hvis du starte helt på bar bund, og selv vil lave den, så skal du starte med at gå ud og købe eller låne et pat bøger om HTML og hvordan man bruger det.

Ellers kommer du ikke så langt!!

Hvis du vil have os fra eksperten til at lave det hele for dig, så skal du flytte dit spørgsmål over i freelance!

Det er ikke fordi jeg vil bombe dig tilbage til stenalderen, men hvis du ikke kan finde ud af grundbegreberne i HTML har du ikke en chance for at rette på din side evt. efter at du har fået lavet en side, så en klar og stor anbefaling er at du lige sætter dig lidt ind i hvem hvad hvor inden du kaster dig videre ind i at kode selv!

//Beach
Avatar billede Beach Mester
19. oktober 2001 - 02:24 #3
Hold da kæft hvor staver jeg bare godt på denne tid af natten... pat bøger!!!! Sorry, men det var altså en smutter*S*

//Beach
Avatar billede annenokia Nybegynder
19. oktober 2001 - 02:28 #4
beach....Det er sødt af dig at advare mig, men jeg har da godt nok prøvet og ha en hjemmeside på subnet.dk hvor jeg havde en masse animeret clipart.
Men hvis det er så indviklet som du siger, så er jeg heller ikke sikker på at jeg kan finde ud af det*S*
Avatar billede annenokia Nybegynder
19. oktober 2001 - 02:37 #5
jokn...det er for tidligt at gi point....jeg er nød til at afvise, da jeg sidst kom til at trykke accepterer, til en der slet ikke havde svaret til min fordel...men du kan jo altid svare igen og har jeg så accepteret det du lige har givet mig, får du selvføglelig dine point*S* DET GÆLDER ALLE
Avatar billede Beach Mester
19. oktober 2001 - 02:39 #6
Det er ikke mere svært end at finde ud af stort set alt muligt andet med en computer. Det eneste det kræver fra din side er at du vil bruge et par dage på at sætte dig ind i det. Der findes massere af programmer der kan lave selve koden for dig, men hvis du skal (vil) ind og finjustere siden så det ikke kun ser godt ud, men RIGTIG GODT UD, så kræver det også at man bruger et pat timer på hvad HTML er for en ting!

Jeg har selv solgt en del sider til firmaer og private som de ikke kan finde ud af at opdatere selv, det gør jeg så hvis de betaler ved kasse et, men ville det ikke være lidt sjovere at lave det hele selv?

Du kan jo starte med det program som du sikkert allerede har inde i dyret, nemlig Frontpage Expres (eller noget i den dur) der kan du nærmest tegne din side, og derefter upoade siderne til webbet. Hvis FP senere ikke er nok, så er der massere af andre prog. som kan gøre dine sider mere eler mindre avancerede.

Så start med det du har, og avancer så i dit eget tempo, så skal du som alle andre nok lære det, men self. så kræver det at du vil!

Jeg har lige set min hovedpude, og den beder mig pænt om at blive brugt, så ikke mere fra mig før i morgen aften efter 21:00

God fornøjelse:-)

//Beach
Avatar billede gifle Nybegynder
19. oktober 2001 - 02:52 #7
Jeg vil give beach ret. Der er nok kun 1 mulighed, hvis det som du siger skal være RIGTIG flot. Så er det igang med at få lært noget html, men der er jo mange muligheder, et forslag kunne jo være at starte med Frontpage, og så købe det hæfte der hedder: Hjemmesider med Frontpage Express ( koster 48,- på posthuset ), og ellers kigge dig omkring her f.eks., og på de sider \"jokn\" forslog *SS* :-)
God fornøjelse mvh:
Gifle
Avatar billede annenokia Nybegynder
19. oktober 2001 - 03:02 #8
gifle........  Tak for det gode råd*S*
Avatar billede marz* Nybegynder
19. oktober 2001 - 03:08 #9
en god ide er at cruise lidt rundt på nettet og lade sig inspirere :)
www.linkdup.com/
www.infourm.com/007/main.html
til at starte med :)
så kan du begynde med at kode, nu hvor du har nogle konkrete problemstillinger, er det meget nemmere at gå til :)
så kan jeg osse anbefale at kigge denne igennem :)
www.alistapart.com/stories/

held og lykke og stil endeligt flere spørgsmål, senere i processen :)

marz*
Avatar billede gifle Nybegynder
19. oktober 2001 - 03:15 #10
annenokia> Det er faktisk også en lang process, hvis du gør \"som os andre\". Man starter med at lære lidt, og så skal man lige forbedre lidt her og lidt der, så lærer man hele tiden nyt.
Du har vel en \"ide i hovedet\" til design og indhold?
Hvad med at prøve på at få lavet \"designet\", og så lave indhold bagefter. Når du går igang med designet, kan du jo spørge her hver gang der er nye ting du vil vide, eller kig på www.builder.dk og www.html.dk :o)
www.builder.dk står der iøvrigt også en masse gode ting om stylesheets, der er en lækker ting - når det som du selv siger, skal se godt ud og være lidt smart *SS* :-)
Avatar billede gifle Nybegynder
19. oktober 2001 - 03:19 #11
annenokia> Det du skrev med lyd på - mente du baggrundslyd? Så overvej det nøje - fordi:
De fleste kan alligevel ikke lide baggrundslyd på siderne, og \"de\" finder det nærmest irriterende, det er bare med til at øje \"indlæsningstiden\" af siden. Der er jo en del der stadig har et \"godt gammeldags\" 56k-modem ;o)
Avatar billede xzxzx2 Nybegynder
19. oktober 2001 - 03:26 #12
Tjaa ved ikke heeelt hvor du vil hen med det her spm?

Men lidt tips:
Som de andre siger, lær HTML, og ev. CSS.
Så kan du så vælge at bruge en WYSIWYG-Editor eller håndkode. (personligt bruger jeg www.tsw.dk TSW Webcoder 2).

Så kan du anskaffe dig et grafik Program, et godt et er Photoshop 6.0 - men det er også dyrt, så du kunne starte med PSP 7.0. Begge programmer findes i Trial versioner:
Photoshop: http://www.adobe.com/products/photoshop/tryreg.html
PSP 7.0: http://www.builder.dk/system/download.asp?ref=1&id=15

Se hvordan andre har bygget deres site op, og lær. www.cwd.dk kunne du jo prøve at se lidt på ;-)

Lær lidt af de forskellig tutorial\'er du finder rundt omkring.

Lidt links:
www.designsbymark.com .
www.webcafe.dk
www.html.dk
www.w3c.org

Mvh - Casper S // www.enter-s.dk/farmandv2

Avatar billede ztyxx Nybegynder
19. oktober 2001 - 03:26 #13
er enig med gifle, lyd er yt, jeg ved fra mig selv, at kommer jeg til en side med baggrundslyd, så ryger hånden automatisk over på volumeknappen, så lad for guds skyld være med det.
m.h.t. design af hjemmeside, så er der jo mange her på eksperten der kan lave et design for dig, hvis du ikke selv kan komme i gang med det, så kan du jo selv \"fylde\" på det
held og lykke
Avatar billede xzxzx2 Nybegynder
19. oktober 2001 - 03:28 #14
www.enter-s.dk/farman >> Hvad har i mod lyd ;o)
Avatar billede xzxzx2 Nybegynder
19. oktober 2001 - 03:28 #15
Avatar billede gifle Nybegynder
19. oktober 2001 - 03:32 #16
annanokia> WYSIWIG = What You See Is What You Get - altså et program hvor man \"tegner\" det man vil ha\', så kan man stort set klare sig med et ringe ( eller intet ) kendskab til html, min første side: www.gifle.dk er faktisk lavet uden forudgående kendskab til html ( i Frontpage ), så kommer det efterhånden *SS* :o)
Avatar billede gifle Nybegynder
19. oktober 2001 - 03:35 #17
xzxzxz2> *GG* D\'et havde jeg gættet mig til manglede ;-) - men så sidder man her og nyder ferien, ungerne sover, der er fred og ro - VUPTI ! drøner lyden ud af højtalerne, en stort set hver gang det sker - om dagen,natten,altid og hele tiden, så kan jeg ikke lide det, MEN det er jo dog smag og behag :o)
Avatar billede annenokia Nybegynder
19. oktober 2001 - 03:37 #18
Det er slet ikke baggrundslyd! Men tværtigmod min helt egen musik..små brudstykker....og så måske håbe på noget respons (HVEM VED? :O )
Og så skal jeg ikke ha for meget lort på siden, det skal være en enkel men flot side*S*
Avatar billede gifle Nybegynder
19. oktober 2001 - 03:40 #19
annenokia> så lav ingen lyd på forsiden, men lav en side, hvor folk kan lytte til din musik og komme med respons :o)
Så ved folk også at lyden kommer, når de går til \"musiksiden\" for at lytte til det :o)
Hvad mener du med simpel? Som det jeg har lavet på www.gifle.dk ? For det er da ret simpelt......
Avatar billede annenokia Nybegynder
19. oktober 2001 - 03:40 #20
Så mangeler jeg bare lige at vide!!!!! Hvor skal jeg sende min hjemmeside hen?  og er det gratis?
(ØV HVOR NERIG) Og kan jeg lave min hjemmeside OFFline?
Avatar billede gifle Nybegynder
19. oktober 2001 - 03:43 #21
annenokia> hvis du mener, at det skal være \"simpelt\" på samme måde, som før omtalte side, så siger du bare hvilke farver du havde tænkt dig o.s.v så skal jeg da gerne lave et forslag til design i evt. Frontpage, så kan du selv arbejde på det oxo :o)
Avatar billede annenokia Nybegynder
19. oktober 2001 - 03:44 #22
gifle....lidt ala  http://www.tanya.dk
Avatar billede annenokia Nybegynder
19. oktober 2001 - 03:45 #23
gifle.....Det til kan jeg sku ikke sige nej til....nu har du set min ide til en side *S*
Avatar billede gifle Nybegynder
19. oktober 2001 - 03:46 #24
annenokia> Du kan sagtens lave din hjemmeside offline ( det gør man faktisk ), så oplaoder du den med en ftp-klient.
Hvor du skal ha\' den liggende? Din I-netudbyder stiller næsten med garanti ca. 10 MB serverplads til rådighed - det gør alle dem jeg kender til i hvert tilfælde, så det er jo da en mulighed?
Avatar billede annenokia Nybegynder
19. oktober 2001 - 03:48 #25
Men kommer der så automatisk et link i søgemaskiner til min hjemmeside´?
Avatar billede gifle Nybegynder
19. oktober 2001 - 03:48 #26
annenokia> Er det også meningen at du vil ha\' de farver? ( sort/orange )
Avatar billede annenokia Nybegynder
19. oktober 2001 - 03:50 #27
Jeg synes i alle har fortjent point! hvordan kan jeg give ALLE uden at jeg går fler 100 point ned?
Avatar billede annenokia Nybegynder
19. oktober 2001 - 03:51 #28
gifle  YEP....bare omvendt...lidt mere orange
Avatar billede gifle Nybegynder
19. oktober 2001 - 03:53 #29
annenokia>Du skal selv tilmelde dig hos de forskellige søgemaskiner, det gøres f.eks. her:
http://links.jubii.dk/Default.asp
Eller kig på:
http://www.wservice.dk/wservice-dk/tool003.asp
De har også nogle gode ting du evt. kan bruge bl.a. en SMSsender, der jo ellers kan være lidt svær at lave når man ikke ved noget om html eller ASP *SS* :o)
Avatar billede gifle Nybegynder
19. oktober 2001 - 03:54 #30
annenokia> der er vidst mulighed for at fordele pointene?
Avatar billede annenokia Nybegynder
19. oktober 2001 - 03:55 #31
;o)
Avatar billede gifle Nybegynder
19. oktober 2001 - 03:55 #32
annenokia> Orange baggrund med sort tekst????
Avatar billede annenokia Nybegynder
19. oktober 2001 - 03:58 #33
Kan det lade sig gøre at lave hovedteksten ligesom female på  http://www.tanya.dk
Avatar billede gifle Nybegynder
19. oktober 2001 - 04:01 #34
annenokia> hvad kalder du hovedteksten? Det der står aller øverst til venstre? \"Female\" ?? For dte kna da nok lade sig gøre, jeg er bare ikke nogen ørn til grafik - jeg har dog photoshop, så skulle det være, kunne det da også :o)
Avatar billede gifle Nybegynder
19. oktober 2001 - 04:02 #35
annenokia> men det hvor de to farver løber ud i hinanden f.eks. - det er ikke noget problem *SS*
Avatar billede annenokia Nybegynder
19. oktober 2001 - 04:04 #36
Jammen så går vi igang....gifle ...du prøver, jeg prøver, og så viser vi det til hinanden, tilsidst *G*
Avatar billede gifle Nybegynder
19. oktober 2001 - 04:04 #37
annenokia> tak for point :o)
Har du ICQ? For så kan vi bare fortsætte der, det er lidt nemmere - jeg har 99878490
Avatar billede annenokia Nybegynder
19. oktober 2001 - 04:04 #38
*S* Tak for Jeres intil nu hjælp :o)
Avatar billede annenokia Nybegynder
19. oktober 2001 - 04:05 #39
Yep...jeg har icq...giv mig dit nummer, så ringer jeg *G*
Avatar billede gifle Nybegynder
19. oktober 2001 - 04:13 #40
annenokia> du har fået nummeret. Jeg fandt aldrig ud af: Ville du ha\' orange baggrund med sort tekst?
Avatar billede annenokia Nybegynder
19. oktober 2001 - 04:15 #41
gifle...ja til dit spm....men jeg har kontaktet dig mange gange nu på dit icq....er du sikker på det er det rigtige nummer?
Avatar billede gifle Nybegynder
19. oktober 2001 - 04:20 #42
annenokia> UPS UPS!!!!!!!!!!!!! jeg skrev forkert ... er virkelig ked af dte :o(((( det er : 99874790
Avatar billede gifle Nybegynder
19. oktober 2001 - 04:22 #43
. o O ( Er det tilladt at halv-sove kl- 4.04 om natten ?? *GG* )
Avatar billede annenokia Nybegynder
19. oktober 2001 - 04:23 #44
gifle...jada*G*