Avatar billede the_lemming Nybegynder
17. oktober 2001 - 12:09 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

ASP+sql - hvordan

Jeg har fundet en fed gratis FAQ(accessbaseret) på nettet - har med glæde brugt den - men nu er der kommet for meget data i den - og den fucker selve layout op ! sletter jeg bare et svar/spørgsmål så kører den igen - så jeg vil skyde på at det er access der er problemet - jeg har mulighed for at installere sql 2000 på min lille webserver - og til faq´en fulgte en sql-txtfil med - mit problem er nu - at jeg ikke aner hvordan man skal sætte det op - er der nogen der kan lave en lille liste med hvad jeg skal gøre (f.eks tjekliste 1 installere sql osv.) og hjælpe mig lidt på vej

link til FAQ´en
http://www.aspcode.net/trackdownload.php?id=statmentor&file=/files/fm.zip
Avatar billede radut Nybegynder
17. oktober 2001 - 12:12 #1
jeg kan ikke lige se hvorfor du skal install sql server..

hvor stor er databasen, og hvilked sql server vil du installere ?

Avatar billede the_lemming Nybegynder
17. oktober 2001 - 13:11 #2
problemet er hvis jeg putter mere i access-databasen så bliver spørgsmål og svarene ikke sat i emner men blot listet i en lang smøre ... altså konkluderede jeg at access basen måtte være problemet... (dog uden at være sikker) og da jeg havde mulighed for at installere ms sql 2000 og faq´en understøttede det - så tænkte jeg blot at det kunne være løsningen
Avatar billede the_lemming Nybegynder
17. oktober 2001 - 13:11 #3
accessbasen er efterhånden på 1mb
Avatar billede radut Nybegynder
17. oktober 2001 - 13:38 #4
du kompicere dig selv ved at install sql server.. den skal bruges når dit database bliver større end 70mb ..

det du skal lave er nogle bedre og mere focuseret sql sætninger...

Avatar billede the_lemming Nybegynder
17. oktober 2001 - 13:42 #5
jeg har cirka en 400/500 spørgsmål og svar i faq´en - det er kun hvis putter mere i den nu at den fejler ... som om access basen ikke kan klare mere ....
Avatar billede radut Nybegynder
17. oktober 2001 - 14:05 #6
se har ved hjælp at et recordset kan du blade frem og tilbage i dem ved 10 poster af gangen .. ellers har du ret i 500 poster er MEGET .. men en sql server vil ikke løs problemet måske mySql.. ellers.. prøv med et record set !

fx. hente de første 10... derefter næste 10 osv !

Avatar billede the_lemming Nybegynder
17. oktober 2001 - 14:08 #7
det kan ikke blive løsningen for databasen er delt op i tabeller - der bliver ikke vist mere end 30 svar per side
Avatar billede radut Nybegynder
17. oktober 2001 - 14:12 #8
.. prøv lige og ringe til mig 26203232
Avatar billede the_lemming Nybegynder
26. november 2001 - 09:55 #9
har selv løst problemet