Avatar billede peteraastrup Nybegynder
17. oktober 2001 - 10:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Nyt harddisk som suplement til eksisterende

Jeg har en 5 GB IDE interfase, 5400 rpm hardisk på min AMD 266 mhz,fra 1998 Jeg er ikke klar over bundkortes navn. Jeg har planer om at køber en 40 GB med 7200 RPM med ATA100. Det jeg kan se er, at der medfølger er ATA100 interfase (kabel ?) kan jeg bruge den sammen med min eksisterende harddisk ?
Avatar billede Beach Mester
17. oktober 2001 - 10:17 #1
Ja, det kan du godt, men dit bundkort kan sikkert ikke udnytte disken til mere end ATA33 eller ATA66, men dette gør nu ikke noget!

//Beach
Avatar billede Beach Mester
17. oktober 2001 - 10:19 #2
Hvis du vælger at bruge det nye ATA100 kabel så får du mest mulig hastighed ud af din nye disk, men du kan også bare vælge at sætte den på det kabel du bruger nu (sammen med den gamle disk).

//Beach
Avatar billede kludedukken Nybegynder
17. oktober 2001 - 10:21 #3
Og så skal du være opmærksom på at din BIOs evt. Skal have en opdatering for at understøtte en disk på 40 GB.
Avatar billede peteraastrup Nybegynder
17. oktober 2001 - 10:23 #4
Tak til Kludedukken og Beach
Avatar billede Beach Mester
17. oktober 2001 - 10:24 #5
Jeg takker også:-)
Gå evt. efter IBM diske, de er kanon hurtige og meget stabile. God fornøjelse...

//Beach
Avatar billede kludedukken Nybegynder
17. oktober 2001 - 10:29 #6
jo... selv tak ;o)

Vil dog i modsætning til beach fraråde dig at købe IBM diske da man netop IKKE kan sige at de er stabile.
Læs evt. : http://www.hexus.net/article.php?review=209
Og se her, hvad SHG.dk skriver om deres diske : http://www.shg.dk/htmlfiles/infopopup.asp?nr=420101&kat=