Avatar billede simonh Nybegynder
17. oktober 2001 - 09:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvor højt kan jeg komme op?

Hey
Jeg har lige fået en ny AMD ThunderBird 1,4 Ghz(266) og så har jeg købt den vildeste køler
(GlobalWin WBK38 - Socket A)
som larmer som en støvsuger og virker rigtig godt. Men hvor højt kan jeg overclocke den?
Avatar billede koxxx Nybegynder
17. oktober 2001 - 09:40 #1
Prøv dig frem lidt af gangen, det værste der kan ske er at din computer ikke vil boote. Hvis du kommer til det punkt, så sætter du bare hastigheden ned.
Men regn med ca. 200 - 300 MHz
Avatar billede jhol00 Nybegynder
17. oktober 2001 - 09:45 #2
for at overclocke, er der andre muligheder...

Måske kan processoren godt klare højere hastigheder, men man støder som regel hurtigt imod en mur af problemer i forhold til PCI og AGP bussen - der er mange kort, der ikke har det så godt ved højere hastigheder.

Forsøg dig derfor også frem med at nedsætte PCI / AGP clock ratio - det hjælper.

Vær også opmærksom på problemer med RAM timing - måske RAMen ikke kan følge med de mange Mhz? Hvis de kan, kan der stadig være stabilitetsproblemer. Her skal så pilles ved RAM timing - Du finder det i BIOS, og de hedder noget i retning af CAS/RAS m.v. - jo højere, jo langtsommere RAMtiming..

held og lykke!
Avatar billede kludedukken Nybegynder
17. oktober 2001 - 12:34 #3
Du kan se her hvad andre har kunnet OC samme CPU til : http://overclockers.cssftware.com/cpudb/index.cfm

Jeg tror dog ikke du når vildt langt med luftkøling da der er tale om den største model - og af den grund kan den sandsynligvis ikke presses så meget mere.
Avatar billede jhol00 Nybegynder
17. oktober 2001 - 18:40 #4
thx for pts.

Og pas nu på temperaturen med det monster!