Avatar billede lille_fix Nybegynder
15. oktober 2001 - 09:29 Der er 24 kommentarer og
3 løsninger

Gamle spørgsmål

Jeg har lullet lidt rundt i de forskellige kategorier og har lagt mærke til at der er en enorm mængde af spørgsmål hvor der ikke sker noget som helst og der har ikke sket noget i ugevis ...
Sammenholdt med dette er der fantastisk mange point \"ude at svømme\", hvilket kan være lidt inerverende for dem der giver et svar, da de aldrig vil få evt. point.
Kunne det ikke arangeres således at et spørgsmål bliver lukket automatis X antal uger hvis tråden går død, (hvis der ikke sker mere i spørgsmålet) .. ??
Det vlille hjælpe en del på listerne ...

Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
15. oktober 2001 - 09:30 #1
...hvad nu hvis spørger er en mdr. på ferie? Skal det så bare lukkes? Og hvem skal så have de points?

::sunlock.dk::
Avatar billede parazite Nybegynder
15. oktober 2001 - 09:31 #2
Hvordan skulle point så fordeles? Ligeligt mellem de svarende, eller hvad?
Det er foreslået før, og nedstemt før, da det er umuligt at finde en rimelig løsning på fordelingen af point.
Avatar billede disky Nybegynder
15. oktober 2001 - 09:32 #3
hvis folk stiller et spørgsmål lige inden de tager på ferie, tager de alligevel ikke sitet alvorligt, og så gør det ikke noget.
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
15. oktober 2001 - 09:32 #4
Så hellere send en mail ud til spørger og sig at det nu er X antal uger siden han/hun har været inde på sit spm...

::sunlock.dk::
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. oktober 2001 - 09:33 #5
En sådan løsning vil jo kunne udnyttes. Vil man tjene lette point, skulle man jo bare lægge svar i alle åbne spørgsmål. Man ville så uden problemer få point i alle der på den måde blev lukket automatisk.
Avatar billede parazite Nybegynder
15. oktober 2001 - 09:33 #6
sunlock.dk : Det gøres allerede. :)
Avatar billede lille_fix Nybegynder
15. oktober 2001 - 09:34 #7
I har selvfølgelig fat i noget der ... Men der må da kunne findes en løsning ....
En radio knap på profilen der siger \"Ferie\" ....
En lille \"flok\" fra Eksperten vurderer hvad der er rimeligt i spørgsmålet om HVEM der skal have point ....
Tidskrævende ja ... men kun til at starte med ...

Et gammelt spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm/47699
Avatar billede lille_fix Nybegynder
15. oktober 2001 - 09:36 #8
For jeg er vel ikke den eneste der undrer sig over \"gamle\" spørgsmål??

....eller er jeg ??
Avatar billede parazite Nybegynder
15. oktober 2001 - 09:36 #9
http://www.eksperten.dk/ > Åbne spørgsmål: 17993
God arbejdslyst! :)
Avatar billede disky Nybegynder
15. oktober 2001 - 09:37 #10
lav et script der automatisk efter f.eks. 1 måned uden nogen ændringer tvangs lukker spørgsmålet, og point bliver tabt !!

Så er der ligesom en form for straf får \'dumme\' brugere.
Avatar billede parazite Nybegynder
15. oktober 2001 - 09:37 #11
Og hvad så med de brugere, der har brugt en masse tid på at svare?
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
15. oktober 2001 - 09:38 #12
Ferie-knap... kan vi så ikke også sætte et webcam op hos alle på eksperten, så kan vi jo se om de er hjemme!
Det er jo en form for overvågning, der er mange som ikke vil have det. Så vil du vel også have at man kan se om tdaugaard er online, om makse er på arbejde osv...

::sunlock.dk::
Avatar billede lille_fix Nybegynder
15. oktober 2001 - 09:38 #13
-->parazite
Korrekt .... men det er kun til at starte med.

Når, (om lang tid), der er blevet \"sorteret\" ud i det, vil det jo være et minimum der er tilbage fremover ....
Fra 17993- noget der ligner 20
Avatar billede lille_fix Nybegynder
15. oktober 2001 - 09:41 #14
-->sunlock.dk

Noget du har misforstået .... om man markerer knappen er jo friviligt .... bare det at den er der vil måske få en person til lige at gennemgå de spm. han/hun har stillet for ikke at få sint spørgsmål tvangslukket......
Avatar billede parazite Nybegynder
15. oktober 2001 - 09:41 #15
Derudover, så kræver det kompetente folk fra ALLE grupper for at kunne vurdere om et svar er korrekt.
Kan du f.eks. sige hvem der skal have point i http://www.eksperten.dk/spm/29938 ? :)
Avatar billede disky Nybegynder
15. oktober 2001 - 09:43 #16
parazite: lige netop derfor skal der være en \'blackliste\' hvor folk der f.eks. 3 gange har oprettet noget der ikke bliver accepteret, skal de udelukkes.

Og man skal selv kunne blackliste folk. Så f.eks. bruger 1 konstant opretter spørgsmål uden at godkende svar, han ryger på min blackliste, og jeg hører ikke længere om spørgsmål fra ham. Til sidst bliver han ignoreret af alle.

Dog findes der ikke en perfekt løsning.
Avatar billede lille_fix Nybegynder
15. oktober 2001 - 09:44 #17
-->parazite
Jeg har ikke kompetence til ret meget .. (kig selv min profil), men det er der andre der har ...

Og som tidl. skrevet, Det er kun i en periode det er slemt ...
Evt. løsning kunne være en \"Afstemning\" i de spm. der er svære at hitte ud af, hvor dem der har svaret ikke selv vil være istand til at stemme ....?
Avatar billede parazite Nybegynder
15. oktober 2001 - 09:47 #18
disky : Hvorefter de opretter endnu en bruger, opretter 3 gange igen, og så videre? Nej, der findes ingen perfekt løsning - andet end at lade det blive som det er, og så sørge for at folk læser de \"#\"%¤#% regler! :)

lille_fix : Det største problem ved alle disse forslag er mængden af kodning der skal laves før det er klar. Admins er allerede booket de næste 15 år, hvis de skal lave blot nogen af de mange ting vi har foreslået. :)
Avatar billede lille_fix Nybegynder
15. oktober 2001 - 09:48 #19
--> Disky\'s \'blackliste\' ville rent faktisk fungere perfekt sammen med tidl. nævnte løsninger ...
Manuel oprydning og en automatisk \"Støvsuger\" til at tage det der spildes senere hen ....
i alle tilfælde bliver den slags \"Free-bie\" spørgsmål fjernet stille og roligt ....
Avatar billede lille_fix Nybegynder
15. oktober 2001 - 09:50 #20
-->parasite
Udtalelser fra alle dem der bruger eksperten.dk viser at alle er tilfredse med det det står for.
Mon ikke der ville være nogen der med glæde ville hjælpe Admin\'s med at \"fixe\" nogen detaljer ???
Admin\'s sørger for at deet her kører ... gratis ... er der nogen der har tilbudt dem deres hjælp i nogle tilfælde ??
Avatar billede parazite Nybegynder
15. oktober 2001 - 09:52 #21
Vi er mange, der har tilbudt vores hjælp, men admins vil helst holde udviklingen af sitet \"i huset\" - så vi kan ikke gøre meget.
Avatar billede lille_fix Nybegynder
15. oktober 2001 - 09:57 #22
-->parasite
Ok. Det var jeg så ikke klar over ....
Underligt ... For gjorde de det, tog imod hjælp, ville de få meget mere tid til \"Sharksforum\", og få det til at køre.....
Men ok ... deres beslutning ...
Sorry ;) .... manglende vide blev til mere viden ;)
Avatar billede parazite Nybegynder
15. oktober 2001 - 10:00 #23
Der ville stadig blive en del problemer ved det, da de så skulle til at kigge andres kode igennem, forstå den og se hvad andre egentlig har lavet - men jo, jeg kan selv se store fordele i at dele lidt af kodningen ud. Der er MEGET kompetente mennesker her! :)
Avatar billede lille_fix Nybegynder
15. oktober 2001 - 10:07 #24
At der er mange kompetente personer på Eksperten kan vi betingelsesløst blive enige om ....
Avatar billede lille_fix Nybegynder
15. oktober 2001 - 10:08 #25
Well.. Der sker ikke så meget mere i denne tråd ... Lukker igen ...
Admin\'s kigger vel lukkede tråde igennem i ny og næ ??
Avatar billede parazite Nybegynder
15. oktober 2001 - 10:09 #26
De kigger efter sigende på alt i Eksperten.dk : Forslag, men det kan godt tage lidt tid! :)
Avatar billede lille_fix Nybegynder
15. oktober 2001 - 10:13 #27
Pyt ... nu er det lukket .... :))