Avatar billede sofie_a Nybegynder
12. oktober 2001 - 18:27 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

.avi .mpeg osv

Jeg har downloaded nogle musikvideoer og de er i forskellige formater. Nogle af dem kan jeg ikke afspille. Oftest er det .avi format men nogle .avi format jeg godt afspille. Når jeg åbner dem jeg ikke kan afspille for jeg følgende fejlmeddelse :

Der blev indlæst et dekomprimeringsprogram til denne fil, men det fungerede ikke. Du skal måske genstarte afspilleren eller browseren.

bagefter afspiller den kun lyd men ikke billede...

hjælp?
Avatar billede prodic Mester
12. oktober 2001 - 18:28 #1
måske nogle af dine avi filer er i DivX - og du mangler det rigtige codecs til programmet.
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. oktober 2001 - 18:32 #2
instaler den her så skulle den være der.

http://ftp.pcworld.com/pub/video/video_tools/divx_3.11alpha.zip
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. oktober 2001 - 18:33 #3
prodic .. alle .avi er divx =divx=.avi
Avatar billede makse Nybegynder
12. oktober 2001 - 18:34 #4
Loadet > Alle AVI filer er ikke DivX.
Avatar billede sofie_a Nybegynder
12. oktober 2001 - 18:36 #5
virkede ikke...
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. oktober 2001 - 18:38 #6
hmm hvilken anden videokomprimering giver formatet .avi ?
Avatar billede sofie_a Nybegynder
12. oktober 2001 - 18:39 #7
Prodic> Når den installere divX så går det så hurtigt at jeg ikke kan nå at læse om den installerede det, eller om den ikke kunne installere det. Er der en metode til at få skærmen til at blive så jeg kan nå at læse det?
Avatar billede sofie_a Nybegynder
12. oktober 2001 - 18:39 #8
Det var til loadet
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. oktober 2001 - 18:40 #9
hvis de ikke kan afspillse så kan det være fordi der mangler noget af dem .. hvis det hele ikke er der så kan de ikke afspilles.
Avatar billede sofie_a Nybegynder
12. oktober 2001 - 18:41 #10
Det er INTET billede..kun lyd...
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. oktober 2001 - 18:41 #11
det går normalt hurtigt sofie a ... og det er nok instaleret så ;=)
Avatar billede makse Nybegynder
12. oktober 2001 - 18:42 #12
Avatar billede prodic Mester
12. oktober 2001 - 18:42 #13
Prøv at hente en decideret Divx afspiller og se om det hjælper på nogle af de avi\'er der fejler.

Så har du i det mindste tjekket at codec\'s er installeret :-)

Den kan desuden også søge specifikt efter DivX\'ere blandt dine .avi filer og markere dem med sit eget ikon.
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. oktober 2001 - 18:45 #14
det kan være de er rippet i divx4 så prøv at hente det ..

www.divx.com
Avatar billede sofie_a Nybegynder
12. oktober 2001 - 18:45 #15
Makse det virkede...

kom med et svar :)
Avatar billede makse Nybegynder
12. oktober 2001 - 18:46 #16
Det får du så her. :)
Avatar billede sofie_a Nybegynder
12. oktober 2001 - 18:48 #17
Takker :)

snakkes drenge...
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. oktober 2001 - 18:50 #18
yup du har ret makse .. jeg har vist ikke læst på lektien .. eller havede glemt at dvix bare et et hacked ms codec hvis jeg husker ret
Avatar billede makse Nybegynder
12. oktober 2001 - 19:00 #19
Takker for point. :)

Loadet > DivX ;-) (Med Smiley) er svjh den hackede udgave. DivX4 f.eks. er lavet af Project Mayo.
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. oktober 2001 - 19:04 #20
yup ... i know .. det er bare ikke så tit jeg selv ser avi der ikke er divx ;)