Avatar billede landsbytossen Nybegynder
11. oktober 2001 - 09:05 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Komma/punktum API opsætning

Kender nogen Win API til de internationale indstillinger. Skal i mit D-prog skifte fra dansk til engelsk opsætning og tilbage igen.
DK: decimalkomma = ,
UK: decimalkomma = .
DK: tusindtalsseparator = .
UK: tusindtalsseparator = ,

Det må da være et API kald der styrer den opsætning. Men har kikket og kikket og kikket og ledt.
Avatar billede lectoc Nybegynder
11. oktober 2001 - 09:10 #1
Hvis du bare skal ændre opsætningen i resten af dit eget program (altså ikke påvirke øvrige programmer), kan du bare sætte de globale variable, Delphi holder disse værdier i. Fx DecimalSeparator og ThousandSeparator.

Hvis du vil ændre opsætningen globalt, er det selvfølgelig en anden sag.

/Torben.
Avatar billede landsbytossen Nybegynder
11. oktober 2001 - 09:16 #2
Ja, det er globalt. Mit program skal automatisk køres før et 3party program startes, der skal have en opsætning på engelsk. Når programmet (3.) er afsluttes skal mit program sætte indstillingerne tilbage til det oprindelige.
Avatar billede landsbytossen Nybegynder
11. oktober 2001 - 09:32 #3
Her kom de:

GetLocaleInfo og SetLocaleInfo