Avatar billede snigeren Nybegynder
10. oktober 2001 - 14:50 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

avi(divx) i adobe premiere ?

hey ya folks
Når jeg henter en avi(divx) film ind i et projekt i Premiere er der enten ikke lyd på eller også er der bare en mystisk støj i stedet.....

Mit spørgsmål lyder som følger: kan man ikke finde et plugin eller en opgradering af Premiere så den kan fatte divx ?  .... jeg mener man kan jo godt hente den ind,.. det er kun lyden der fucker up !

Jeg bruger Premiere 6.0,... og jeg har fundet plugins der kan konvertere til VCD, som jeg lige har brug for det er bare lyden..... !

/Snigeren
Avatar billede getaway Nybegynder
10. oktober 2001 - 15:02 #1
hvad skal du lave ??
Avatar billede snigeren Nybegynder
10. oktober 2001 - 15:19 #2
Jeg skal lave min divX film om til VCD... så den kan ses på min DVD afspiller... problemet er at jeg har forsøgt med TMGEnc op til flere gange og den er ikke altid lige glad for alle filer... den kan f.eks. melde fejl i lyden og vil ikke konvertere..

/Snigeren
Avatar billede getaway Nybegynder
10. oktober 2001 - 18:18 #3
prøv at kigge på http://dvd.box.sk/ ....

det kan være at der er et andet program til at gøre det du vil...
Avatar billede gertk Nybegynder
11. oktober 2001 - 10:32 #4
du skal lave filen om til en ren AVI fil (fylder meget) og så konverterer den til mpeg med TMGEnc
Avatar billede snigeren Nybegynder
13. oktober 2001 - 00:37 #5
hmmmm Gertk, hvor kan jeg finde et program der kan laver DivX om til ren Avi ?
Avatar billede getaway Nybegynder
16. oktober 2001 - 12:00 #6
Har fundet et par guides til dig...

Hvordan man brænder DivX/AVI til en VCD (med Nero som har indbygget konvertering til VCD eller med TMPGEnc) >> http://www.divx-digest.com/articles/avi2mpeg1.html

DivX to VCD Conversion Guide >> http://www.divx-digest.com/articles/divx2vcd.html

Held og lykke :-)
Avatar billede snigeren Nybegynder
16. oktober 2001 - 16:25 #7
hey jeg har sku snart droppet at konvertere de S**** film :|  jeg tror der er fejl i dem... men hva faen... det er sikkert godt det samme.. men tark for hjælpen.. jeg er en fair mand... så i får sku 15 points hver : )

og tak for den tid i nu har brugt på sagen.

/Snigeren
Avatar billede getaway Nybegynder
18. oktober 2001 - 19:12 #8
Tak selv....