Avatar billede hartvig65 Nybegynder
10. oktober 2001 - 12:56 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Netmeeting - ADSL. Kan sende lyd + billede, men ikke modtage...

Jeg kan ikke modtage billede + lyd på Netmeeting 3.01.

Jeg bruger W98 på en forholdsvis ny PC, har en 512kbs ADSL forbindelse med en Speedstream2601 router. Der er ikke netværk.

Når jeg mødes på Netmeeting kan modtager både se og høre mig fint.

Hvad kan jeg gøre for at løse problemet??
Avatar billede smiske Nybegynder
10. oktober 2001 - 13:38 #1

  Speedstream, det er TDC, ik??  Jeg MENER at TDC som standard har lukket for ganske mange porte i deres routere, så umiddelbart syntes jeg du skulle ringe ind til dem og bede dem om at åbne de rette porte i routeren for dig.

//Henrik
Avatar billede hartvig65 Nybegynder
10. oktober 2001 - 17:40 #2
Jeg er desværre ikke dygtig nok til at vide hvilke porte som skal være åbne. Men ved opsætningen af ADSL forbindelsen, blev routeren sat til at være ÅBEN.

Jeg har kontaktet TDC. De foreslår en opdatering af router\'en som hentes herfra: kundeservice.opasia.dk/netexpress/firmware/7028.html

Opdateringen er en beta-version, men som de siger, det bliver den endelige version...
Desværre stopper opdateringen, når den nærmere sig 22 procent.
Et eller sted føler jeg, at jeg bruger en masse tid på at være forsøgskanin hos TDC, som iøvrigt ikke har imponeret med servicen endnu...
Avatar billede smiske Nybegynder
10. oktober 2001 - 17:59 #3

  TDC har generelt ikke det bedste ry for deres support, ikke at de andre er meget bedre desværre :o(
  Men, de burde kunne gå direkte ind i din router og sikre sig at porten til Netmeeting er åben, jeg MENER det er port 377 eller deromkring de skal have fat i.
  En direkte opdatering af routeren brude ikke være nødvendig.

  Har spurgt en kammerat som sidder med samme udstyr som dig om han kan køre netmeeting, men han er desværre laaang tid om at svare, så jeg kan ikke hjælpe dig yderligere nu her :o(

// Henrik
Avatar billede hartvig65 Nybegynder
10. oktober 2001 - 18:20 #4
Jeg er helt enig med den manglende support. Sjovt nok er den i top, når de sælger én et eller andet!!!

Jeg krydser fingre for, at din kammerat kender en løsning.

//Jens
Avatar billede smiske Nybegynder
10. oktober 2001 - 18:33 #5

  Ked af at sige det, min kammerat siger at det ikke virker fra start med TDC. Der skal åbnes for porten manuelt inde i routeren.  Han vidste ikke hvordan man gør det, men jeg har fundet denne side der måske kan hjælpe dig :

http://kundeservice.opasia.dk/netexpress/

  Håber det lykkedes for dig :o)

//Henrik
Avatar billede shark50000 Nybegynder
11. oktober 2001 - 13:19 #6
hej.........

jeg kender problemet,prøv at kigge på:
http://www.practicallynetworked.com/sharing/app_port_list.htm

der er alle porte til mange programmer listet.

du skal nok bruge et program der hedder ICS shareing util,da det er nemmest at bruge.

her komer lige portene til netmeeting:
H.323 compliant video player,
NetMeeting 2.0, 3.0, Intel Video Phone
(Watch Out! Opens a wide port range!)
(Incoming calls are not possible
due to NetMeeting assigning ports dynamically.)
OUT    TCP    1720
IN      UDP    1024    65534 [use H.323 protocol if available]
OUT    UDP    1024    65534 [use H.323 protocol if available]
IN      TCP    1024    1502 [use H.323 protocol if available]
OUT    TCP    1024    1502 [use H.323 protocol if available]
IN      TCP    1504    1730 [use H.323 protocol if available]
OUT    TCP    1504    1730 [use H.323 protocol if available]
IN      TCP    1732    65534 [use H.323 protocol if available]
OUT    TCP    1732    65534 [use H.323 protocol if available]
OUT    TCP    1503    1503
OUT    TCP    1731    1731
IN      TCP    1503    1503
IN      TCP    1731    1731

men det er ikke sikkert at du kan modtage opkald.

jeg har det til a t virke men har osse cybercity adsl (NAT-NETwork),håber nogen kan bruge det til noget.........

ps. jeg er ny her så sig lige hvis jeg gør noget forkert. peace out

//shark
Avatar billede shark50000 Nybegynder
11. oktober 2001 - 13:32 #7
her er programmet:

http://www.practicallynetworked.com/sharing/ics/icsconfiguration.htm

og her er \"maps\" til alle programmer:
http://www.practicallynetworked.com/sharing/ics/icsconfig_maps.htm

det skulle være lige til at gå til,efter du har downloaded ics så skal du hente : http://www.practicallynetworked.com/downloads/ICS_Config_maps/MSN_Messenger.ics

start så ics og hent den ics fil du lige har hentet ned,derefter skulle det virke!!

//shark
Avatar billede hartvig65 Nybegynder
12. oktober 2001 - 17:25 #8
Jeg beklager. Men løsningen har været at få tilsendt en ny opdateret router fra TDC.

Der er tilsyneladende problemer med nogle (flere) routere fra TDC. Én af dem var den jeg havde.

Det har ihvertfald fået Netmeeting til at virke efter hensigten.

Så vidt jeg er blevet orienteret fra TDC, har det også indflydelse på hastigheden. Det har jeg dog ikke brugt den routere nok til at kunne bekræfte.
Men alle bør i og for sig bede om at ombyttet deres router til en opdateret version, for så vidt angår Speedstream2601.