Avatar billede baremig Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:06 Der er 2 løsninger

Tilgang fra extern ip

Jeg ønsker at tilgå en Oracle hos en kunde der ligger på en NT4 server bag en ADSL forbindelse og Teledanmarks standart filfilter på routeren, fra en webserver udenhus....altså med ekstern ip

Er der nogen måde man kan opsætte en \"ekstern\" ODBC og tilgå data i Oraclet??

NB. Jeg søger ikke en løsning hvor jeg skal opsætte VPN løsninger e.lign.

Tak!
Avatar billede misbruger Nybegynder
09. oktober 2001 - 16:38 #1
En Oracle-client er obligatorisk, du kan så f.eks. bruge DOA (Direct Oracle Access) eller BDE (Borland Database Engine) fra Delphi programmer.
Men ellers er det normalt således at der findes drivere til Oracle som benytter Oracle clienten (SQL-Net), så spørgsmålet skal være lidt mere specifikt fra hvilken application der ønskes tilgang.
At den er extern betyder således ikke noget, bare man har fat i den ip-adresse som Oracle serveren ligger på.
Avatar billede baremig Nybegynder
12. oktober 2001 - 15:35 #2
jeg er tabt her.....

lidt for din tid!

:-)