Avatar billede condor Nybegynder
09. oktober 2001 - 10:57 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Konvetering fra avi/divx =>mpg/mpeg

Jeg har installeret følgende programmer på min pcér:

Camel\'s MPEGJoin
Peck\'s Power Join
FlasKMPEG
mpeg2enc
TMPGEnc
VirtualDub
VCDCutter

Af disse programmer kan jeg på ingen måde finde ud af om de kan konveterre DIVx => mpg/mpeg
jeg bruger nu vitualdub til at dele avi filen hvorefter den bliver konveterret i en af mine brænder programmer (WinOnCD 3,7) men kvaliteten er helt af helvede til og der er INGEN muligheder for selv at sætte den op til maximal kvalitet.

hvis jeg bruger TMPGEnc kommer der en fejlmeddelse om at det ikke er et understøttet format (divX)

findes der virkelig ikke et program eller ling til dette formål - et som er rimeligt nemt at bruge og et hvor man selv kan sætte den til at konveterre avi/divX filen om til mpeg i en super duper kvalitet
Avatar billede hoejrup Nybegynder
09. oktober 2001 - 11:12 #1
Har du prøvet at installere det korrekte codec:

http://www.divx-digest.com/software/index.html#codecs

Hvis du vil vide mere om koncertering til mpeg:

http://www.vcdhelper.com

/per
Avatar billede conan54 Nybegynder
09. oktober 2001 - 11:12 #2
Avatar billede hoejrup Nybegynder
09. oktober 2001 - 11:13 #3
konvertering = koncertering

/per
Avatar billede snigeren Nybegynder
10. oktober 2001 - 14:54 #4
Hvis ikke du har hentet det nyeste så prøv det...

http://www.tmpgenc.com/

det er gratis

/snigeren
Avatar billede condor Nybegynder
11. oktober 2001 - 14:36 #5
har netop hentet den nye version af tmpgenc, nej har prøvet at \"koncenterre\" formatet men nu vil min stationære dvd slet ikke afspille filmene hmmm :o( sort skærm og ingen lyd - men selve spillestiden bliver vist på dvdéns display???

skal de optages i 320x240 for at være en standard eller ??? er der en der kan hjælpe med at forklare mig hvordan indstilingerne skal stå i programmet for at det virker som det skal......
Avatar billede condor Nybegynder
11. oktober 2001 - 19:50 #6
skal de optages i 320x240 for at være en standard eller ??? er der en der kan hjælpe med at forklare mig hvordan indstilingerne skal stå i programmet for at det virker som det skal......
Avatar billede condor Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:28 #7
OG DET VIRKER STADIGVÆK IKKE!!!!!!!!!
ER DER VIRKELIG IKKE NOGLE EKSPERTER HERINDE SOM LIGE VED HVORDAN DE FORSKELLIGE INDSTILLER SKAL VÆRE
Avatar billede snigeren Nybegynder
12. oktober 2001 - 13:12 #8
Du kan loade standard instillingerne for VCD i TMPGenc...
Åben programmet... nederst i højre hjørne er der en load knap,. tryk på den og i \"skuffen\" hvor TMPGEnc.exe ligger er der en Template \"skuffe\"... åben denne og vælg den standard du skal bruge...

Den eropæiske standard:  VideoCD (PAL).mcf
BTW en VCD skal være 352x288,.. men det finder den selv ud af når du loader preset.

det skulle være det :p

/Snigeren
Avatar billede snigeren Nybegynder
12. oktober 2001 - 13:16 #9
men jeg har selv problemer med at konvertere DivX til .mpg,... men jeg har jo så lige fået at vide i et af mine egne spg. at man skal konvertere .avi DivX om til almindelig .avi først og derefter bruge TMPGEnc til at konvertere til .mpg

men så lyder mit spørgsmål så har du eller kan du henvise mig til et sted, hvor man kan hente et program, der kan konvertere til normal DivX ?

/Snigeren
Avatar billede condor Nybegynder
12. oktober 2001 - 20:40 #10
Snigeren=> SÅDAN nu kan jeg dælme burne de skide film :o) sjovt nok jeg har slet ikke bemærket den load funktion hmmm men ok det virker som det skal.

angående det med divX til avi til mpeg har jeg ikke hørt om!!!!!
har ikke haft nogle problmer selv det virker fint her med mine divX => mpg !!
Avatar billede snigeren Nybegynder
13. oktober 2001 - 00:35 #11
hmmm jeg er ikke så meget inde i det her expert sjaw men er der så ikke noget med at jeg har tjent 100 points =)

i såfald er det så godt nok at jeg sender denne kommentar i form af et svar ?
Avatar billede snigeren Nybegynder
16. oktober 2001 - 16:29 #12
ehrmmmm hvor er kasse 1 så jeg kan få udbetalt min gevinst ?    :)

/Snigeren
Avatar billede condor Nybegynder
16. oktober 2001 - 23:16 #13
snigeren=> hehe de er på vej.............
Avatar billede snigeren Nybegynder
17. oktober 2001 - 00:40 #14
wohoo !  .... taksa... mine første 100 points yesj : )

/Snigeren