Avatar billede agm Nybegynder
19. februar 2000 - 21:30 Der er 26 kommentarer og
2 løsninger

Ikoner i 3D studio max

Jeg har et problem med at når jeg starter min Max op så er alle ikonerne i min main toolbar fuldstændigt smadret.
Jeg kan ikke rigtigt se hvad de forestiller. De andre er fine nok!!
Hvad kan jeg gøre???? - geninstall. er forsøgt op til flere gange.
Avatar billede rebekka Nybegynder
19. februar 2000 - 21:47 #1
Hvilken opløsning og farvedybde bruger du og med hvilket grafikkort?

Desuden hvordan er dine ikoner 'smadret'?

Avatar billede agm Nybegynder
19. februar 2000 - 22:14 #2
Jeg bruger et TNTultra 32MB, 1280x960 opløsning med 32bit farver.

Ikonerne på main toolbaren er enten helt væk el. er der kun nogle få streger el. prikker i hvert ikon.
Men det er kun på den toolbar der er fremme når jeg starter programmet op.
Avatar billede levels Nybegynder
19. februar 2000 - 22:50 #3
du bør bruge en opløsning på 1280*1024.
Det hjælper sandsynligvis
Avatar billede agm Nybegynder
19. februar 2000 - 22:51 #4
Skal jeg prøve at sende dig et screen dump.
Avatar billede agm Nybegynder
19. februar 2000 - 23:09 #5
1280x1024 hjælper desv. heller ikke.
Avatar billede levels Nybegynder
19. februar 2000 - 23:12 #6
du kan prøve at bruger custimize viewport og vælge et andet layout.

Men det lyder nu umiddelbart som et driver problem.
Avatar billede levels Nybegynder
19. februar 2000 - 23:12 #7
jeps.. screen dump er ok
Avatar billede levels Nybegynder
19. februar 2000 - 23:27 #8
driver problem....

hvilken driver + OS bruger du ?
Avatar billede agm Nybegynder
19. februar 2000 - 23:30 #9
?? hvor kan jeg se det.
Jeg kører under openGL hvis det var du mente.
Avatar billede i11uzion Nybegynder
19. februar 2000 - 23:33 #10
du kører 3.0 ikke???

3.0 har nemlig et problem med det, og derfor (blandt andet) blev 3.1 udgivet som en gratis patch til dem der havde købt 3.0´eren fordi den havde alt for mange fejl...

Såeh hvis det er 3´eren du har, så vil jeg stærkt anbefale dig at få fat i 3.1´eren, og hvis det ER 3.1´eren så er det virkelig mærkeligt...
Avatar billede levels Nybegynder
19. februar 2000 - 23:37 #11
Jeg ved med sikkerhed at TNTultra  har problemer.. med driverne.. Det kunne være du skulle prøve at tage en tur for nvidia.com og downloade de nyeste drivere.. til NT 4 eller hvad du nu bruger.. det hjælper sandsynligvis..
ps.. jeg bruger selvfølgelig 3.1 :)
Avatar billede agm Nybegynder
19. februar 2000 - 23:39 #12
Ja, det er 3,0.
Avatar billede levels Nybegynder
19. februar 2000 - 23:49 #13
ups.. forkert person jeg snakker til :)
Avatar billede i11uzion Nybegynder
20. februar 2000 - 00:27 #14
agm>>> Så prøv at få fat i 3.1 i stedet, så skulle problemrne løse sig....
Avatar billede agm Nybegynder
20. februar 2000 - 11:32 #15
Ja det er jo lige det.....
Avatar billede levels Nybegynder
20. februar 2000 - 12:00 #16
har lige snakket med en gut med samme problemer.
Du burde prøve at opdatere din drivere, og vente med 3.1
Avatar billede i11uzion Nybegynder
20. februar 2000 - 14:26 #17
hallo levels, hvorfor HELVEDE skulle man vente med 3.1, når den er gratis hvis man 3´eren???
Avatar billede levels Nybegynder
20. februar 2000 - 19:14 #18
Fordi, det er bedre at finde fejlen først.. så man ikke får den igen en anden gang..
Og da det ikke er sikkert problemmet bliver løst ved hjælp af en opgradering:)
Avatar billede i11uzion Nybegynder
20. februar 2000 - 21:34 #19
levels>>> Chancen er sgu stor for at det virker, og hvorfor IKKE OPGRADERE NÅR DET ER GRATIS!!!! Og 3´eren er fyldt med fejl, så jeg kan ikke se hvorfor man skal vente???
Avatar billede i11uzion Nybegynder
20. februar 2000 - 21:34 #20
Vil du forklare mig det levels???
Avatar billede levels Nybegynder
21. februar 2000 - 07:06 #21
Jeg mener ikke han ikke skal opgradere...
MEN.
Fordi, jeg mener at fejlfinding er en væsenlig ting.

Og fordi TNTultra har haft mange problemer med deres drivere..

Avatar billede i11uzion Nybegynder
22. februar 2000 - 17:03 #22
Ja, fejlfinding er helt fint, men jeg vil nu sige at chancen for at det virker, hvis han opgradere til 3.1 er meget stor, da jeg selv har haft problemet...
Avatar billede levels Nybegynder
22. februar 2000 - 17:44 #23
ok..
personligt havde vi overhoved ingen problemer med 3.0'ern ..
Avatar billede rebekka Nybegynder
22. februar 2000 - 18:10 #24
Jeg har heller ikke erfaret de store problemer med 3.0'eren. Måske var det muligt at få konkretiseret HVAD fejlene i 3.0'eren skulle være???

//Rebekka
Avatar billede levels Nybegynder
22. februar 2000 - 19:40 #25
rebekka
1 fejl.. som desværre osse er i 3.1'ern
prøv at tilføje nogle bitmap foldere..
(30 eller over)
Personlig har jeg ikke haft andre fejl..måske med undtagelse af diverse underlige "DR watsons" ..:)
Avatar billede agm Nybegynder
23. februar 2000 - 09:30 #26
Dr watson!! det er vist noget med systemfejl el. sådan noget....
Hæng mig ikke op på det.
Jeg tror at jeg går efter opdateringen.
Men tak for hjælpen.....
Avatar billede i11uzion Nybegynder
23. februar 2000 - 16:10 #27
Hehe jeg ved ikke hvad fejlene går ud, men jeg ved at 3.1´eren blev udgivet fordi de fandt rigtig mange fejl i 3´eren...

+ der var problemer med nogle grafikkort som fucker menuerne op... :)
Avatar billede levels Nybegynder
23. februar 2000 - 16:44 #28
Dr watson, er ham der holder øje med om winNT har det skidt eller godt :)