Avatar billede alienhand Nybegynder
08. oktober 2001 - 10:38 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Ved flytning af homepage/database

ASP expert søges!
Efter flytning af en hjemmeside med en ASP database, får jeg denne melding:

***
ADODB.Connection.1 error \'80004005\'

SQLState: IM002
Native Error Code: 0
[INTERSOLV][ODBC lib] Data source name not found and no default driver specified

/produkter.asp, line 30
***

Hvorfor? Hvordan fixer jeg det?

Kan ses på www.efti.dk, tryk på produkter.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
08. oktober 2001 - 10:46 #1
dit problem ligger i at din database ikke ligger på den placering du har specificeret, altså du muligvis har flyttet databasen til en anden mappe...
En anden ting, hvis du benytter recordsets, så prøv at lave disse om til connections, og åbn dem på følgende måde:
conn.open string
set conn = conn.execute(sql)

Det virker højst sandsyneligt...
Avatar billede alienhand Nybegynder
08. oktober 2001 - 10:57 #2
Den bruger vist lidt af hver... ser det ud til. Men jeg har bare flyttet filerne fra et site til et andet. Det burde da virke...
Avatar billede ellebaek Nybegynder
09. oktober 2001 - 14:37 #3
tjaa...

men prøv at lave alt med connections...
Avatar billede eagleeye Praktikant
19. oktober 2001 - 01:04 #4
Sidst jeg så den fejl betød det at serveren ikke understytter den valgte database.
Avatar billede alienhand Nybegynder
07. november 2001 - 09:42 #5
eagleeye: Rigtigt.