Avatar billede hanbjornen Nybegynder
08. oktober 2001 - 09:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Divx Problemer

Hej folk på eksp.dk
Jeg har netop formøblet 153 mb af min stofa account på at hente et stykke video.
Problemet er når jeg prøver at starte den i WMP 8.0 (Med divx codex 3.11 & 4.0 forsøgt!) hører jeg to sekunders tale/lyd og så intet derefter!
På intet tidspunkt er der billede og indexeringen  siger at \"filmen\" varer over 300 min. hvilket er forkert, den varer kun ca. 41 min.
Jeg har prøvet dixfix og andre små progs. uden held.
De tekniske oplysninger om filen er som følger :
368 x 272 opløsning,frame rate 25/s, data rate 62 kbps, compression divxmpg4 V3
Audio bit rate = 85 kbps (Mpeg layer-3)

Nogle forslag til denne \"nød\" ???
Avatar billede fireworld Nybegynder
08. oktober 2001 - 09:46 #1
sikker på den er blevet downloaded færdig eller der ikek er sket en fejl i downloadingen?
Avatar billede hanbjornen Nybegynder
08. oktober 2001 - 09:51 #2
Det foregik lidt mærkeligt, jeg er lige startet med Kazaa. Men den siger at jeg har hentet 156822kb/156822kb (Altså tilsyneladende det hele)
Men jeg må dog indrømme at den kom ikke selv frem og skrev \"completed\" men kazaa har \"samlet\" filerne til een stor....
Avatar billede ulrich Novice
08. oktober 2001 - 09:53 #3
Kunne være at den person du har hentet den fra ikke har det hele selv?
Avatar billede hanbjornen Nybegynder
08. oktober 2001 - 09:59 #4
Det er jo altid en mulig/risiko ved den slags downloads... Men kunne man ikke editere filen og restruktere indexet? Så selvom der måske mangler et par min. kunne man se det film der er.
Jeg ved at kazaa til sidst i download \"samler\" filen med en form for toc, måske kan den genopbygges med eksisterende info?!?
Avatar billede double-g Juniormester
08. oktober 2001 - 10:17 #5
Du kan prøve med VirtualDub
http://www.virtualdub.org/index

Og her er der en opskrift på
How do I recover a partially downloaded AVI file?
http://www.virtualdub.org/virtualdub_faq

Avatar billede hanbjornen Nybegynder
08. oktober 2001 - 10:48 #6
Tak for svaret! jeg kan i hvert fald afspille i VD nu. Men vil du ikke ganske kort beskrive hvordan den kan afspille det og ikk VMP?
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2001 - 10:51 #7
hanbjornen> Du har ikke hentet det hele, et download med Kazaa henter fra flere forskellige steder, og derfor vil downloadet være større end selve filen. Og når der mangler keyframes kan WMP ikke finde ud af det.

En afspiller som f.eks. The Playa kan godt finde ud af det, hvis bare ikke det er den første keyframe der mangler.
Avatar billede hanbjornen Nybegynder
08. oktober 2001 - 11:01 #8
Er det meningen jeg bare skal lade den \"dubbe\" filen igennem. (Den kører igennem som alm. afspilning gør.)
Avatar billede hanbjornen Nybegynder
08. oktober 2001 - 11:02 #9
ok. jeg prøver det. tak
Avatar billede double-g Juniormester
08. oktober 2001 - 12:59 #10
Du skal sætte den til
Video - direct stream copy
Audio - stream copy
og så File - save as AVI.

så får du en udgave ud som kan afspilles i WMP.