Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2001 - 22:42 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Maskinen går helt død?

Hey...

Ja, det klassiske. Min maskine:

1.400T-Bird, 256 DDR, GeForce2GTS 32 DDR, Asus A7M266, IBM40GB 60GXP osv. fryser i Counter-Strike.

Det har intet fast mønster, og nogen gange kan jeg spille i flere timer uden problemer. Hele maskinen låser og man skal reboote. Andre spil som Black&White kan spilles helt uden problemer, så jeg er noget lost.

Hvad kan man gøre?

Ps. Jeg er godt klar over at man ikke må åbne samme spr. to gange, men der skete ikke en disse i den sidste, og det er lukket!
Avatar billede andersberg Nybegynder
06. oktober 2001 - 22:44 #1
Hmm......har du prøvet med andre drivere til grafikkortet?? Eller Andre Via drivere??
Avatar billede l337caps Nybegynder
06. oktober 2001 - 22:47 #2
Det kunne være at din maskine bliver form varm! prøv eventuelt at tage siderne af dit kabinet og prøv igen. hvis det hjælper er det fordi der bliver for varmt i kabinettet og i sidste ende processoren. Jo mere krævende spillene bliver, jo mere varme udvikler processoren, det kunne måske forklarer ad fryser under cs og ikke under black&white.
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2001 - 22:50 #3
1. Black & White er en HELT del mere krævende end CS, i hvert fald med de opløsninger jeg kører - har prøvet lavere.

2. Ja, jeg har prøvet andre drivere.

Hvad jeg lige prøver nu er at lukke ICQ imens jeg spiller, og den gik ikke ned i 30 min., men andre forslag?
Avatar billede andersberg Nybegynder
06. oktober 2001 - 23:20 #4
Jeg tror heller ikke problemet er vareme.....!! Hvad kører du af oprativ system?? LAd mig gætte. Win2K???
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
06. oktober 2001 - 23:23 #5
har du nogen trådløse ting
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2001 - 23:24 #6
Win2k, trådløs Logitech Mus, men den har kørt sammen med 10.000 andre maskiner, uden problemer.
Avatar billede andersberg Nybegynder
06. oktober 2001 - 23:26 #7
Men win 98 er problemer helt sikkert løst!! Kender selv nogle som har det samme problem med W2K, og Counter Strike!! Har du installeret Service Pack 2??
Avatar billede andersberg Nybegynder
06. oktober 2001 - 23:27 #8
Har du forresten prøvet med en anden version af DirectX?? Kan nogen gange løse det....
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2001 - 23:27 #9
Ja, jeg har installeret SP2, men jeg har en anden maskine, samme mus, Win2k, bare lidt ældre - 400Mhz, 192 RAM, GeForce2MX400 osv., og den kører langsomt, men stabilt! ;)
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2001 - 23:28 #10
Jeg har prøvet nogen forskellige udgaver af DirectX, ja!
Avatar billede andersberg Nybegynder
06. oktober 2001 - 23:30 #11
Hvis du har mulighed for det ville jeg helt klart prøve Win98. Så finder du da i det mindte også ud af om det bare er W2K.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
06. oktober 2001 - 23:30 #12
Prøv at køre denne her.....måske mangler du en eller anden patch, som udløser nedbrudet:
http://www.microsoft.com/technet/mpsa/start.asp
Avatar billede andersberg Nybegynder
06. oktober 2001 - 23:31 #13
Har du også prøvet forskellige Via versioner??
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2001 - 23:34 #14
Jeg har AMD chipset... jeg kørte sådan en scan der, men det er jo en sikkerheds scan?
Avatar billede andersberg Nybegynder
06. oktober 2001 - 23:37 #15
Okay.......!! Så prøv med det andet grafikkort du har og se om den gør det samme!!
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2001 - 23:40 #16
Øhm... det sidder i min lillebrors maskine - tror nu not nej, jeg lige går ind og tager det ud! *G*

Men hvorfor skulle jeg køre den scan? Det er en sikkerheds test?
Avatar billede andersberg Nybegynder
06. oktober 2001 - 23:51 #17
Du skriver selv at DU har en anden maskine!! Du kan vel bare bytte grafikkort med ham en dag hvis det er!!! Så kan i teste det på begge maskiner!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2001 - 23:52 #18
Rolig nu... min fejl, sorry!

Men for 17. gang, hvorfor skulle jeg køre en sikkerheds test?
Avatar billede andersberg Nybegynder
06. oktober 2001 - 23:55 #19
Jeg tror eric-pedersen er gået i seng *g*
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2001 - 23:57 #20
Nå, ups - det var ham der gav linket! Sorry... det er jo også sent! ;)
Avatar billede andersberg Nybegynder
07. oktober 2001 - 00:03 #21
Jeps.....!! Men jeg synes du sku prøve det med at bytte dem i en dag.....!! Så kan vi jo altid gå videre derfra :)
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2001 - 00:05 #22
Jeg tror ærlig talt ikke det er det, men lad os nu se hvordan det går hvis jeg har ICQ lukket, så vender jeg tilbage omkring mandag!
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
07. oktober 2001 - 00:09 #23
Nej jeg er her endnu......(jeg sidder og laver Cisco online exam)
Det er ikke kun sikkerheds-check som du tror.... (ihvetfald ikke som jeg troede)

Da jeg første gang var inde og checke min computer var der forskellige patch\'s (hot-fix) som manglede.....Hvis nogen af disse manglende patch\'s ikke var/er indstaleret kan det betyde chrash af computeren.....her er F.eks en af dem jeg manglede (jeg mangler den stadig men har ikke brug for den):
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/security/bulletin/MS01-046.asp
Avatar billede andersberg Nybegynder
07. oktober 2001 - 00:11 #24
Under alle omstændigheder finder du ud af om der er Windows eller grafikkortet!!!
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2001 - 00:12 #25
Jeg er allerede i gang med at hente dem! ;)
Avatar billede andersberg Nybegynder
07. oktober 2001 - 00:14 #26
Okay, snakkes ved...!! Nu vil jeg sq gå i seng :)
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2001 - 16:34 #27
Jeg har opretttet et nye spr., eftersom det her ikke kom videre! Det hedder \"3D problemer\", og der er nye facts fra min side.
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2001 - 16:34 #28
svar
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
14. oktober 2001 - 01:41 #29
Man kan altså ikke se hvad det er du skriver når du bruger hvid skriftfarve.......men hvis du har skrevet tak for hjælpen, så var det så lidt.