Avatar billede sunep Nybegynder
04. oktober 2001 - 22:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Carve

hmmm jeg ved ikke om der er en sådan funktion i 3dsMAX men hvis i kender worldcraft. så kan man gøre det at man markerer en box som man har lavet. den sidder feks igennem en mur.

Så trykker man på nogen der hedder carve og så fjerner den det stykker på muren som boxen rørte

Hmmm håber i forstår
Avatar billede mpej Nybegynder
05. oktober 2001 - 00:17 #1
Jeg tror godt jeg forstår hvad du mener og funktionen hedder i 3dsmax Boolean.

Du laver 2 boxe og lader dem rører hinanden/gå igennem hinanden. Under din create menu kan du vælge Compound objects, dernæst boolean. Så vælger du din ene box, vælger f.eks.  \"Subtraction B-A\" og tryk så på knappen \"Pick Operand B\". Så er det bare at trykke på den anden box du lavede og voila; Den første box du valgte er nu blevet trukket fra den anden box.
Det er meget smart, men det kan godt blive nogle temmelig polygon-proppede figurer man ender med så jeg ville umiddelbart anbefale at prøve at bygge det man ville have selv, fra scratch...

Hvis der er mere, eller hvis det ikke lige var den funktion du søgte så sæt endelig en ny post op!
Avatar billede mpej Nybegynder
05. oktober 2001 - 00:18 #2
Avatar billede mpej Nybegynder
05. oktober 2001 - 00:23 #3
Forresten er Createmenuen den ude til venstre. Det første faneblad. I rullevinduet kan du så finde Compound Objects, derunder finder du knappen Boolean.
Avatar billede sunep Nybegynder
05. oktober 2001 - 11:49 #4
KANON

Lige det jeg manglede.. Perfekt...

Jeg ved godt at der kommer mange polygoner, men når det bare er et billede så gør det jo ikke så meget.

tusinde tak
Avatar billede mpej Nybegynder
05. oktober 2001 - 12:00 #5
Så lidt, og tak for pointene