Avatar billede l-l-o-uu-p Nybegynder
04. oktober 2001 - 21:58 Der er 3 kommentarer og
4 løsninger

formattering

Hvordan er det nu lige man starter fra dos ved opstart for at formattere  ??

Nemme point hva\'!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede jelzin101 Praktikant
04. oktober 2001 - 21:59 #1
95/98/me tryk f8 ved start og vælg kommandoprompt.

nt/2k brug en bootdiskette
Avatar billede labisama Nybegynder
04. oktober 2001 - 22:00 #2
Win 95/98: Start > Luk computeren > genstart i MS-Dos tilstand.

Win ME/2K: Startdisken i og genstart!
Avatar billede sargon Nybegynder
04. oktober 2001 - 22:01 #3
du putter start disketten i dit diskette-drev, eller du kan trykke F8 et par gange når du har genstartet så kommer der det der med fejlsikkertilstand også skal du vælge den jeg mener der hedder noget med kommandoere, og så skulle du være i DOS ;o)
Avatar billede l-l-o-uu-p Nybegynder
04. oktober 2001 - 22:37 #4
sig mig engang, er det ikke den goe\' gamle promt: \"format c:\" , jeg ka\' sguute få den til det ??
Avatar billede halifax Nybegynder
05. oktober 2001 - 00:04 #5
Hvis det er en Win98 bootdisk du bruger, oprettes normalt et virtuelt drev i pc\'ens RAM, en ramdisk, som normalt tildeles næste ledige drevbogstav. Når der bootes kommer en meddelelse noget i retning af \"...værktøjer pakkes ud på midlertidigt drev x\" (x for aktuelt bogstav). Skift til dette drev for her ligger filen format.com. Så skriver du format c:

Avatar billede l-l-o-uu-p Nybegynder
06. oktober 2001 - 00:02 #6
fandt et andet spg. der handlede om det samme. Format.exe skal først kopieres over på satrtdisken til ME da dette normalt ikke er understøttet. Men ellers tag for hjælpen
Avatar billede jelzin101 Praktikant
06. oktober 2001 - 15:27 #7
tak for pts.